همراه با علم

ساخت وبلاگ
جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 3 میانگین: 1.7]

برخی از خطراتی که سلامت جنین را تهدید میکند

با اینکه فضای درون رحم مادر برای نوزاد بسیار ایمن است اما هنوز عوامل زیادی وجود دارند که می­‌توانند سلامتی جنین را به خطر بیندازند. عوامل تهدیدکننده رشد جنین به چند دسته تقسیم می­‌شوند که در ادامه آمده است.

خطرات احتمالی برای رشد جنین

داروها

وقتی مادر باردار بیمار می­‌شود، ناچار است دارو مصرف کند. خیلی از افراد بدون مشورت پزشک عادت به مصرف یک سری داروها برای بیماری­‌های به ظاهر ساده دارند. این داروها معمولاً داروهایی هستند که به راحتی و بدون نیاز به نسخه پزشک قابل دسترسی هستند. مثلاً اغلب افراد فکر می­‌کنند برای مصرف داروی آسپرین یا داروهای ضددرد نیازی به مشورت با پزشک نیست، در حالی که پژوهش­‌ها نشان می­‌دهند مصرف منظم آسپرین با کم‌وزنی و مرگ نوزاد در زمان تولد، رشد حرکتی کمتر نوزاد و نمرات هوش پایین­‌تر در اوایل کودکی ارتباط دارد.

به طور کلی اگر مادر دارویی مصرف کند که دارای مولکول ریزی باشد که از جفت مادر عبور کند و وارد جریان خون جنین شود، ممکن است این دارو به جنین آسیب برساند. بنابراین مادر باردار حتی برای مصرف ساده‌ترین داروها حتماً باید با پزشک مشورت کند.

مواد کافئین‌دار مثل چای و قهوه

مصرف چای در کشور ما بسیار مرسوم است و مصرف قهوه­‌های آماده نیز به تازگی به عادت­‌های ایرانی­‌ها اضافه شده است. این نوشیدنی ­‌ها دارای مقادیر مختلفی از کافئین هستند که می‌تواند از جفت عبور کند و ممکن است به جنین آسیب وارد کند. پژوهش­‌ها نشان می­‌دهد مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز با کم‌وزنی هنگام تولد، خطر سقط جنین، تحریک‌پذیری و استفراغ در کودکان بعد از تولد ارتباط دارد.

سیگار کشیدن

اغلب مادران از این موضوع آگاه هستند که کشیدن سیگار به جنین آسیب می­‌زند اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از مادران باردار در واقع سیگاری­‌های غیرفعال هستند. این مادران خودشان سیگار نمی­‌کشند اما همسر یا خویشاوندان نزدیکشان سیگار می­‌کشند. سیگار کشیدن غیرفعال هم با کم­‌وزنی نوزاد هنگام تولد، مرگ نوزاد و اختلال­‌های درازمدت احتمالی در توجه و یادگیری نوزاد ارتباط دارد. بنابراین در این قسمت روی صحبت ما با پدران عزیز و همه اطرافیان مادر باردار است که اگر سیگار مصرف می­‌کنند، در دوره بارداری همسر خود، آن را ترک کنند یا در کنار مادر باردار سیگار نکشند.

آلودگی محیط

آلودگی محیط البته در کنترل افراد نیست اما لازم است از مواد خطرناکی که در محیط وجود دارد، آگاهی داشته باشیم تا اگر امکان دارد از مناطق آلوده دوری کنیم. یکی از مواد خطرناک برای جنین جیوه است. مقادیر زیاد جیوه در آب و غذاهای مصرفی مادر باعث عقب‌ماندگی ذهنی کودک، گفتار نابهنجار و مشکلات بلعی می­‌شود.

ماده خطرناک دیگر سرب است که مواجهه با مقدار زیاد آن باعث آسیب مغزی و کم‌وزنی نوزاد می­‌شود. این ماده در ورقه‌های رنگی که از ساختمان­‌های قدیمی کنده می­‌شود، وجود دارد. در مناطقی که آب به سرب آلوده است، خوردن آبزیان این آب‌ها می­‌تواند باعث شود نوزادان مناطق دارای سر کوچک‌تری بوده و کم‌وزن­‌تر باشند.

 بیماری‌­های عفونی

مادرانی که می­‌خواهند اقدام به بارداری کنند، حتماً باید قبل از اقدام نسبت به برخی بیماری­‌های عفونی واکسینه شوند؛ از جمله واکسیناسیون در مقابل اوریون، سرخک و سرخجه و در برخی موارد آبله مرغان. همچنین ویروس تبخال روی جنین در حال رشد تأثیر زیادی می­‌گذارد و می­‌تواند باعث مشکلات جدی برای جنین شود.

برخی از بیماری‌های انگلی از طریق حیوانات به مادر منتقل می­‌شود. رایج‌ترین آنها انگلی است که از طریق مدفوع گربه منتقل می­‌شود و خطر زیادی برای جنین دارد. البته این بیماری­‌های عفونی در دوره دوم رشد جنین ، بیشترین تأثیر را روی سلامت جنین می­‌گذارند.

مواردی که ذکر شد، خطراتی است که به طور کلی برای مادران باردار ممکن است ایجاد شود و توجه به آنها در حد معقول ضروری است.

منابع:

بامام

bamom.net/

بحيرائی، اعظم؛ بنی‌حسينی، سيده زهرا؛ حشمت، رامين و محسنی‌فر، افشين. (۱۳۹۱). ارتباط خودگزارش‌دهی زنان باردار از مواجهه با دود سيگار با كوتينين ادرار. مجله دانشگاه علوم پزشكی گرگان، شماره ۴۲، تابستان ۱۳۹۱ صص ۱۱۸-۱۱۲.

برک، لورا؛ (۱۳۸۵). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی).

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 250 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:12

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 0 میانگین: 0]

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، افسردگی دومین بیماری پس از بیماری‌های قلبی در دنیا است و دوره بعد از زایمان، زمانی است که بیشترین خطر را برای بروز اختلالات خلقی مانند اندوه و افسردگی دارد. افسردگی بعد از زایمان یک مشکل شایع در میان بانوان است. بین یک‌دوم تا دوسوم مادران دوره کوتاهی پس از زایمان دچار بی‌ثباتی خلقی و آشفتگی می‌­شوند که معمولاً در روزهای سوم و چهارم پس از زایمان این علائم به اوج خود می­‌رسند و در بیشتر بانوان پس از چند روز از بین می­‌روند. در ۸۰ درصد زنانی که برای نخستین بار بچه‌دار می‌شوند، نوعی افسردگی خفیف موسوم به پژمردگی مشاهده می‌شود. پژمردگی پس از زایمان موضوعی کاملاً طبیعی است. این افسردگی خفیف، معمولاً چند روز تا چند هفته بعد از زایمان رخ می‌دهد و عموماً خود به خود بهبود می‌یابد و در عرض چند هفته به طور کامل و بدون درمان برطرف می‌شود اما گاهی علائم در فرد باقی می­‌ماند که نیازمند درمان است. معمولاً از هر ۱۰۰ زن، ۱۰ تا ۱۵ نفر دچار این اختلال می­‌شوند. افسردگی بعد از زایمان با احساساتی مانند غم و اندوه، گریه، درگیری فکری، کاهش اعتماد به نفس، تحریک‌پذیری، زود عصبانی شدن و عدم لذت بردن مشخص می‌شود (تانوس و همکاران،[۱] ۲۰۰۸). گاهی افسردگی پس از زایمان ممکن است به صورت اضطراب و استرس ظاهر شود. افسردگی بعد از زایمان اثرات منفی بر ابعاد زندگی مادر دارد. البته علل و عواملی منجر به بروز این اختلال می‌شود. عواملی مانند سابقه افسردگی در خانواده، ناخواسته بودن بارداری، نوع زایمان، تعارض و اختلاف با همسر، عدم حمایت همسر، بستری شدن نوزاد یا مادر پس از زایمان و… می‌تواند بر بروز افسردگی مؤثر باشد. زنانی که در زمانی از زندگی خود دچار افسردگی بوده‌اند یا بستگانی دارند که دچار افسردگی بوده‌اند، ممکن است از نظر ژنتیکی با احتمال بیشتری به افسردگی پس از زایمان مبتلا شوند. لازم به ذکر است که ادامه یافتن افسردگی در مادران پس از زایمان، سبب بروز دلبستگی ضعیف مادر و کودک می‌شود.

علل بروز افسردگی پس از زایمان

یکی از علل بروز افسردگی پس از زایمان تغییرات هورمونی است که یک تأثیر طبیعی از تغییر هورمونی ناشی از بارداری و زایمان تلقی می‌شود. سطح استروژن و پروژسترون که طی بارداری افزایش یافته بود، به طور ناگهانی پس از وضع حمل افت می‌کند و این مسأله می‌تواند روی روحیات فرد تأثیر بگذارد. این هورمون‌های زنانه در طول یک هفته یا بیشتر به سطحی که قبل از بارداری بوده‌اند، باز خواهند گشت. همین که سطح هورمون به حالت متعادل خود بازمی‌گردد، علائم افسردگی یا همان غم و اندوه نیز به طور خود به خود و بدون نیاز به درمان پزشکی از بین می‌رود.

همچنین تحقیقات نشان داده احتمالاً بین نوع زایمان و بروز افسردگی پس از آن ارتباط وجود دارد؛ زنانی که نوزاد خود را با عمل سزارین به دنیا می­‌آورند، نسبت به زنانی که زایمان طبیعی دارند، بیشتر به افسردگی بعد از زایمان دچار می­‌شوند (آپونگ و همکاران،[۲] ۲۰۰۶). علت این امر شاید به دلیل افت قوای بدنی مادر و بروز دردهای پس از عمل سزارین باشد.

یکی دیگر از علل بروز افسردگی پس از زایمان، کمبودهای غذایی است. در مطالعات بسیاری به ارتباط بین رژیم غذایی با بیماری‌های روانی مانند افسردگی اشاره شده است. ممکن است افسردگی در بانوان به دلیل کمبود موادی چون آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، روی، منیزیم، ویتامین‌های گروه ب مثل اسید فولیک، ویتامین D، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا-۳ باشد. به ویژه اینکه مطالعات نشان داده کمبود امگا-۳ در بروز افسردگی بعد از زایمان اثرگذار است (داو و همکاران،[۳] ۲۰۱۴). از آنجایی که امگا-۳ از مادر به جنین و همچنین از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شود، میزان این اسید چرب در دوران بارداری و حداقل ۶ هفته پس از زایمان به شدت کاهش می‌یابد. مشکل دیگر این است که اغلب افراد از جمله زنان باردار و شیرده به میزان کافی امگا-۳ دریافت نمی­‌کنند. بنابراین یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل افسردگی پس از زایمان این است که مادران در دوران بارداری و شیردهی به میزان کافی از اسیدهای چرب امگا-۳ استفاده کنند. ماهی­‌ها به ویژه ماهی­‌های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل‌آلا، گردو، دانه کتان و شاهدانه از منابع خوب اسیدهای چرب امگا-۳ به شمار می‌روند. در حقیقت دوران پس از زایمان و شیردهی منجر به کمبودهای غذایی در مادر شده و زمینه بروز افسردگی را فراهم می­‌کند. از این رو توصیه می­‌شود مادران عزیز اصول تغذیه در دوران پس از زایمان را جدی بگیرند و از رژیم‌های مناسب غذایی برای پیشگیری از بروز افسردگی بهره ببرند.

برای درمان افسردگی پس از زایمان می­‌توان از مشاوره و نیز دارودرمانی بهره برد. همان‌گونه که ذکر شد، چنانچه علائم طی چند روز یا چند هفته از بین برود، نیازی به درمان ندارد ولی اگر پس از چند هفته همچنان علائم باقی بماند، بهتر است به مشاور و روانشناس جهت درمان مراجعه شود. در موارد افسردگی شدید لازم است دارودرمانی نیز انجام شود. برخی از داروهای ضدافسردگی خطر چندانی برای مادران شیرده ندارد. همچنین تغذیه مناسب و استراحت کافی، ارتباط بیشتر با خانواده و دوستان و ورزش نیز می‌تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. استراحت کافی تأثیر قابل ملاحظه‌ای در سلامت جسم و روان دارد. همچنین حمایت و پشتیبانی همسر نیز می‌تواند در بهبود علائم افسردگی بسیار مؤثر باشد.

منابع:

بامام

bamom.net

سرکار خانم سید میرزایی

Du J, Zhu M, Bao H, Li B, Dong Y, Xiao C, et al.(۲۰۱۴). The role of nutrients in protecting mitochondrial function and neurotransmitter signaling: implications for the treatment of depression, PTSD, and suicidal behaviors. Crit Rev Food Sci Nutr; ۳:۱۰-۸.

Tannous, L., Gigante, L. P., Fuchs, S. C., & Busnello, E. D. (۲۰۰۸). Postnatal depression in Southe Brazil: prevalence and its demographic and socioeconomic determinants. BMC psychiatry, ۸(۱), ۱.

Ukpong, D. I., & Owolabi, A. T. (۲۰۰۶). Postpartum emotional distress: a controlled study of Nigerian women after caesarean childbirth. Joual of obstetrics and gynaecology, ۲۶(۲), ۱۲۷-۱۲۹.

[۱] Tannous L & Gigante LP

[۲] Ukpong

[۳] Du J, Zhu M, Bao H, Li B, Dong Y, Xiao C, et al.

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 247 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:12

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 0 میانگین: 0]

بسیاری از ما وقتی واژه ریاضی را می‌شنویم، یاد اعداد و ارقام صرف و مسائل پیچیده آن می‌افتیم. خیلی از ما بنا بر خاطرات ناخوشایند دوره مدرسه از کلاس و درس ریاضی، دچار اضطرابی مبهم می‌شویم. پیشرفته نبودن سیستم‌های آموزشی و نیز نقص در آموزش برای تدریس به کودکان منجر به آن شده که خیلی‌ها هنوز هم از درس ریاضی بترسند اما در سال‌های اخیر دانش روانشناسی و به خصوص روانشناسی تربیتی و رشد کمک زیادی به معلمان و نیز والدین کرده تا هر کودک طبق روند رشدی و سنی‌اش آموزش‌های لازم را ببیند. امروزه برای کودکان پیش‌دبستانی تأکید بر یادگیری مفاهیم و شمردن تا عدد ۱۰ است تا آموزش ریاضی به صورت مستقیم و شمردن طوطی‌وار اعداد تا عدد ۱۰۰. در این مقاله سعی داریم شما را با آموزش‌های رشدی ریاضی آشنا کنیم.

آموزش ریاضی

لازم است پیش از هر چیز تأکید کنیم که جلسات رياضی كودكان پيش‌دبستانی نبايد خسته‌كننده باشد و كودكان فقط مجبور به شمردن طوطی‌وار اعداد نيستند. بلکه کودکان می‌توانند با تجربه مستقیم و نیز با بازی، مفاهیم  و شمردن اعداد را یاد بگیرند. مثلاً آنها می‌توانند با پرداخت پول به هنگام خريد، اين تجارب را به دست آورند و شما می‌توانيد به اين طریق به عملكرد ذهنی كودكتان کمک كنيد. بدين وسيله كودكتان با بازی و اكتشاف، اعداد را می‌آموزد.

جلسات رياضي در دوره پیش‌دبستانی می‌بایست سيستم شمردن خطي تا عدد ۱۰ باشد و این سیستم  به كودک كمک می‌كند تا مفهوم جمع را ياد بگيرد و بدین ترتیب كودكان می‌توانند اعداد را به شکل تناظر یک به یک بشمرند. مثل وقتی که کودک بشقاب‌ها را می‌شمارد به شکل یک به یک: «یک بشقاب، دو بشقاب، سه بشقاب و…»

بنابراين جلسات رياضی پيش‌دبستانی می‌تواند شامل فعاليت‌هايی باشد كه دور از شمردن طوطی‌وار اعداد است. در حقيقت تحقيقات نشان داده كودكان نخست نياز آشنايی و تعداد واقعی هر عدد را دارند بدون اينكه نياز به شمردن داشته باشند.

«چندتا داره؟»

این مفهوم برای بالا بردن مهارت‌های ریاضی كودكان كاربرد دارد. شما به عنوان والدین در هر فرصتی ذهن ریاضی كودكتان را به كار گرفته و از او سؤال كنید: «چند تا گربه تو حیاطند؟»، «چند تا قاشق رو میز داریم؟»، «چند تا عروسک رو تختت داری؟» این روش شمردن ذهن كودک را برای یادگیری‌های بعدی فعال نگه می‌دارد. البته این روش یاددهی در میان كودكان بالای ۴ سال بسیار بااهمیت و پركاربرد است. این درک و دانش درباره اعداد به مرور زمان و افزایش تجربه، بیشتر می‌شود. بازی هر روزه با كودكان به آنها كمک می‌كند تا این مفاهیم ریاضی را بهتر درک كنند.

تناظر یک به یک

كودكان پس از اینكه شمردن چند عدد را یادگرفتند، قادر می‌شوند یک دسته از اشیاء را به شكل تناظر یک به یک بشمارند. یکی از بازی‌هایی كه در این رابطه برای كودكان جذاب است، بازی «حدس بزن» است. در این بازی یک سبد گردو جلوی دستتان بگذارید و نخست با دست راست یک مشت گردو بردارید، بعد به كودک بگویید: «حدس بزن چند تا گردو در دست‌های من هست؟» وقتی او حدس زد، گردوها را روی میز بچینید و با دست چپ یک مشت گردو دیگر بردارید و دوباره بپرسید: «حدس می‌زنی چند تا گردو توی دست چپم است؟» و دوباره گردوها را روی میز جلوی گردوهای دست راست بچینید و از كودک بخواهید كه نخست تعداد گردوها را بشمرد و سپس هر گردو دست راست را مقابل گردو دست چپ بچیند و حالا از او بپرسید كدام گروه گردوها بیشتر است.

كودك را مجبور به یادگیری نكنید

یادگیری می‌بایست خود به خودی و مفرح باشد. شكی نیست که كودكان برای یادگیری نیازی به فشار ندارند. آنها تا قبل از ۵ و حتی ٧ سالگی هنوز نمی‌توانند آموزش رسمی را آغاز كنند و این مسأله دقیقاً بازتاب رشد مغزی كودک شما است. در این سن لوب‌های پیشانی مغز به ما اجازه می‌دهند كه فكر كرده، استدلال كنیم و تكانه‌هایمان را كنترل كنیم. كودكان تا ٦ سالگی به این بلوغ فكری نمی‌رسند. بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اندكه آموزش‌های رسمی زودهنگام كودكان را خسته و دلزده كرده و باعث نگرش‌های منفی در كودكان نسبت به مدرسه می‌شود و ممكن است آنها دچار اضطراب ریاضی شوند. اضطراب‌ها منجر می‌شود كه كودک از پرداختن به درس‌هایی مثل ریاضی طفره رفته و والدین را با مشكل مواجه كند.

تحقیقات اخیر نشان داده است كه بالا بردن مهارت‌های ریاضی دوران كودكی روی رشد خودكنترلی هیجانات كودک تأثیرگذار است. كودكانی كه نمره پایینی در كنترل هیجانات، تكانه‌ها و توجه می‌گیرند، مهارت ریاضی اندكی نیز در مهد كودک دارند؛ یعنی ما می‌توانیم به كودكان كمک كنیم كه خودكنترلی بهتری به دست آورند. به نظر می‌رسد شناسایی كودكان قوی و سرمایه‌گذاری روی آنها تلاشی است برای بالا بردن كنترل هیجانی آنها.

به طور کلی کودکان از سنین پایین می‌توانند شمردن را به طور طوطی‌وار تا عدد ۱۰۰ یاد بگیرند اما تحقیقات نشان داده که کودکان بر اساس رشدشان در این دوره، تا عدد ۱۰ را می‌توانند درک کنند. بنابراین والدین نباید برای بالا بردن مهارت‌های ریاضی کودکشان او را مجبور به شمردن طوطی‌وار کنند. بلکه کودکان در پیش‌دبستانی باید مفاهیم و شکل‌های هندسی را یاد بگیرند. آنها همه این مفاهیم را از طریق بازی و تجربه رشد خواهند داد.

منابع:

بامام

bamom.net

PARENTING SCIENCE. (۲۰۱۴). Preschool math lessons: A developmental guide for the science-minded parent. Retrieved from  http://www.parentingscience.com/preschool-math-lessons.html

Hyde, D.,C., Khanum, S., Spelke, E.,S. ۲۰۱۴. Brief non-symbolic, approximate number practice enhances subsequent exact symbolic arithmetic in children. USA: Cognition.

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:06

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 1 میانگین: 5]

با بچه دزد چگونه باید برخورد کنم ؟

زمانی که متوجه می­‌شوید کودک شما از کیفتان پول برداشته یا برای شرکت در بازی­‌های آنلاین از کارت اعتباری شما استفاده کرده، خیلی متعجب می‌شوید، احتمالاً از خود می‌پرسید «در کجای روش تربیتی فرزندم اشتباه کرده­‌ام که او اکنون دست به دزدی زده است؟» اغلب والدین در این شرایط احساس یأس و ناامیدی و اکثراً خود را سرزنش می‌کنند. با وجود تمام این مسائل کلافه‌کننده، باید بدانید که این رفتار کودکان در اغلب موارد قابل تغییر است.

دزدی کودکان

کودکان زیر شش سال

مهم است بدانید که بروز این رفتار در کودکان زیر شش سال تفاوت زیادی با دزدی (برداشتن چیزی بدون اجازه) کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان دارد. به واقع، کودکان کوچک‌تر هنوز در مورد درست و غلط بودن برداشتن لوازم و اموال دیگران چیزی در ذهن ندارند. مغز این کودکان هنوز به اندازه­‌ای رشد نکرده که قادر باشند بیرون از خواسته و تمایلات خود و در مورد دیگران تفکر کنند. اگر کودک شما چیزهایی را بدون اجازه برمی‌دارد، بر آموزش رفتار مشارکتی (رفتارهایی که نیازمند مشارکت و تعامل با دیگران است، مانند کارهای گروهی و بازی‌های جمعی) او بیشتر تمرکز کنید. از او بپرسید که دوست دارد چه چیزهایی داشته باشد و به صورت چرخشی خودتان نیز به این سؤال پاسخ دهید تا کودک بتواند نسبت به نگرش و خواسته‌های دیگران کمی آگاهی یابد. زمانی که کودک شما کمی بزرگ‌تر شد، باید به او یاد بدهید که بابت این رفتار خود (برداشتن چیزها بدون اجازه) به این صورت عذرخواهی کند: «متأسفم، من نباید بدون اجازه آن را برمی­‌داشتم.» اما اجازه ندهید که کودک فکر کند شخص منفور و بدی است و به هیچ عنوان به رفتار او برچسب «دزدی» نزنید. به جای آن، برای او مشخص کنید که برداشتن چیزها بدون اخذ اجازه رفتار اشتباهی است.

کودکان بزرگ‌تر

اگر کودک شما نه ساله یا بزرگ‌تر است و چیزهایی را بدون اجازه برداشته، باید با این مشکل کمی جدی‌­تر برخورد کنید. باید متوجه باشید که کودک شما برای حل مشکلاتش از یک روش فکری غلط استفاده می‌کند. برای مثال مشکل کودک ۱۰ ساله شما می­‌تواند این باشد که می‌خواهد یک بازی ویدئویی را خریداری کند اما پول ندارد. در نتیجه، او این مشکل را با برداشتن بدون اجازه پول از کیف شما حل می­‌کند. احتمالاً کودک این‌ طور با خود می اندیشد که «من به این پول نیاز دارم و مادر متوجه نخواهد شد.» زمانی که متوجه این روند غلط تفکر کودک شدید، باید به او بگویید: «اینکه صرفاً چیزی را بخواهی، به این معنی نیست که بتوانی بدون اجازه آن را برداری» و بعد از او بپرسید «دفعه بعد که چیزی خواستی، باید چه کار کنی؟»

نکته مهم این است که اجازه ندهید کودک آنچه را که بدون اجازه برداشته، نزد خود نگه دارد. کودک هرگز نباید از برداشتن لوازم و اموال دیگران سودی ببرد. زمانی که کودک چیزی را از فروشگاه و مغازه‌­ها بدون پرداخت هزینه آن برمی­‌دارد، والدین نگران عواقب قانونی آن می­‌شوند و به همین علت از برگرداندن شیء برداشته شده به فروشگاه خودداری می‌کنند و اجازه می­‌دهند که کودک آن شیء را برای خود نگه دارد. در عوض، آن کودک را با روش­‌هایی چون محرومیت از تلویزیون و بازی­‌های ویدئویی تنبیه می­‌کنند. توصیه می­‌شود که والدین از کودک بخواهند که شیء برداشته شده را به فروشگاه یا مغازه برگرداند. در گام اول، شیء برداشته شده را توقیف کنید. او حق ندارد آن را داشته باشد. کودک باید یاد بگیرد که وقتی به کسی آسیب رساند (در اینجا صاحب مغازه)، باید آسیب وارده را مستقیماً برای فرد زیان‌دیده جبران کند. در نتیجه، توصیه می­‌شود که در صورت امکان همان شیء توسط کودک به مغازه برگردانده شود.

اگر رفتار دزدی در کودک شما ادامه یافت، باید به دنبال علت تکرار این رفتار باشید. سعی کنید کیف پول خود را در مکانی قرار دهید که در دسترس کودک قرار نگیرد. در صورت نیاز شاید مراجعه به روانشناس بالینی کودک و نوجوان مفید باشد. باید تأکید کرد به رغم نگرانی که در مورد شخصیت این کودکان دارید، نباید اجازه دهید که کودک احساس کند والدینش او را آدم بدی می­‌دانند. به جای آن باید همواره تلاش کنید که برعکس این فکر به کودک القا شود. اگر شما فکر کنید که شخصیت کودکتان مشکل دارد و او ذاتاً فرد بدی است، رابطه شما با او به آسانی لطمه می‌بیند و کودک امیدش را نسبت به تغییر از دست می­‌دهد.

زمانی که کودک رفتار خود را انکار می­‌کند

توصیه می­‌شود که در صورت اطمینان به اینکه کودک چیزی را دزدیده است، با او این طور برخورد کنید: برای مثال، «من فکر می‌کنم که تو بدون اجازه من از کارت اعتباری‌ام برای خرید بازی آنلاین استفاده کرده­‌ای و حالا من از تو می­‌خواهم که خسارتی را که به من وارد کرده‌ای، جبران کنی» اما اگر مطمئن نیستید که او این کار را کرده، سعی کنید او را برای کاری که انجام نداده، متهم نکنید.

در نهایت، اگر کودک شما بدون اجازه از شما مقدار زیادی پول برداشته یا با استفاده از کارت اعتباری شما پول زیادی خرج کرده، باید به دنبال علت این رفتار باشید. اگر کودک شما در سنین بالاتر از ۱۱ سال قرار دارد، باید نگران مصرف مواد باشید. از خود بپرسید آیا اخیراً در خلق و خو یا شخصیت او تغییری ایجاده شده است؟

در آخر باید گفت والدین با وجود اینکه با مشاهده چنین رفتارهایی احساس آسیب‌دیدگی و توطئه خواهند کرد اما نباید مسأله را شخصی کنند. دزدی کودکان ارتباط چندانی با شما و سبک والدگری شما ندارد. این رفتار بیشتر مرتبط با کودک و روش­‌های نادرست حل مسأله برای رهایی از مشکلاتش است. بهتر است از هر گونه واکنش هیجانی شدید خودداری کنید.

منابع:

بامام

bamom.net

Banks, Carole. Jul ۲, ۲۰۱۴. Kids Stealing from Parents: What You Need to Know Now. Retrieved April ۴, ۲۰۱۶ from https://www.empoweringparents.com/article/kids-stealing-from-parents-what-you-need-to-know-now/#Idea.

Tynan W. Douglas. January ۲۰۱۵. My child is stealing. Retrieved April ۴, ۲۰۱۶ from http://kidshealth.org/en/parents/shoplifting.html#.

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 270 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:06

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 1 میانگین: 3]

موضوع پول توجیبی می‌تواند برای بسیاری از والدین نگران‌کننده باشد. از چه زمانی باید شروع به پرداخت پول توجیبی کرد؟ چه مقدار باید پرداخت شود؟ پول توجیبی از بسیاری از قشقرق‌ها و زیاده‌خواهی‌های کودک جلوگیری می‌کند و به او اعتماد به نفس می‌دهد. پول تو جیبی به پولی اطلاق می‌شود که کودک می‌تواند با آن خرید روزانه (تنقلات) خود را انجام دهد.

زمانی که کودکتان به شما می‌گوید که همه دوستانش مقدار زیادی پول را به صورت هفتگی از والدینشان دریافت می‌کنند تا هرچه می‌خواهند بخرند بدون اینکه لازم باشد برای دریافت آن کاری انجام دهند، باور نکنید!!

تعدادی از کودکان به صورت هفتگی یا ماهانه از والدینشان پول توجیبی دریافت می‌کنند و گروهی دیگر نیز زمانی که برای خرید تنقلات یا بازی‌های کامپیوتری یا بیرون رفتن با دوستانشان پول لازم دارند، از والدینشان پول می‌گیرند. در برخی از خانواده‌ها تا زمانی که کودکان در کارهای خانه مشارکت نکنند، پول توجیبی نیز به آنها داده نمی‌شود. در برخی دیگر به عکس، پرداخت پول توجیبی ارتباطی با کمک کردن در کارهای خانه ندارد.

از چه زمانی باید پرداخت پول توجیبی به کودکتان را شروع کنید؟

پاسخ این سؤال تا حد زیادی به کودکتان مربوط می‌شود. اگر دوستان صمیمی آنها پول توجیبی دریافت کنند، به احتمال زیاد او نیز این خواسته را از شما خواهد داشت. معمولاً از حدود ۸ سالگی کودکان خودشان برای گرفتن پول توجیبی تمایل پیدا می‌کنند هرچند که برخی از متخصصان معتقدند که شروع پرداخت پول توجیبی می‌تواند از  ۴ سالگی باشد ولی از ۸ سالگی آنها می‌توانند پول را بشمارند و بین سکه‌ها و اسکناس‌های مختلف تمایز قائل شوند. از منظر دیگر در این سن علائق فردی شروع به رشد می‌کند و آنها بازی‌ها و محصولات مورد علاقه خود را کم‌کم پیدا می‌کنند و تمایل دارند برای خرید آنها استقلال رأی داشته باشند.

چه مقدار؟

سؤال بزرگی است!! از مبالغ کم شروع کنید و فضای خانه را به شکلی بسازید که شما و کودکتان بتوانید در مورد مبلغ پول توجیبی و نحوه خرج کردن آن با هم مذاکره کنید. مبلغ پول توجیبی به مقدار زیادی به این موضوع وابسته است که شما چه انتظاراتی از کودکتان دارید. برای مثال، آیا انتظار دارید که او پول بلیط اتوبوس را خودش از پول توجیبی‌اش بدهد؟ یا مثلاً خرید روزانه خوراکی مدرسه را؟ اگر پاسخ شما مثبت است، حتماً باید مقدار تقریبی آنها را تخمین زده و به پول توجیبی او اضافه کنید. همچنین شما برای میزان پرداخت باید به استطاعت خانواده‌تان هم توجه کنید و این موضوع را برای کودک یا نوجوانتان توضیح دهید. دلیلی ندارد که او و تمام دوستانش به یک اندازه پول توجیبی دریافت کنند. برای او توضیح دهید که خانواده‌های ما با هم متفاوت است و در نتیجه حتی میزان پول توجیبی شما نیز با هم متفاوت خواهد بود.

خرج کند یا ذخیره کند؟

این موضوع به مقدار زیادی به شخصیت کودک شما وابسته است. ممکن است کودک شما تمایل داشته باشد که پول‌هایش را جمع کند و از دیدن اینکه مقدار پول جمع ‌شده‌اش رو به افزایش است، لذت ببرد یا اینکه ممکن است تمایل داشته باشد به محض دریافت پولش تمام آن را خرج کند. ممکن است خانواده‌ای بخواهد برای این موضوع قوانینی وضع کند ولی برخی از متخصصان کودک معتقدند که کودک این حق را دارد که خود، برای نحوه خرج کردن پول توجیبی‌اش تصمیم بگیرد. تعداد زیادی از کودکان حتی بدون گذاشتن قواعد خاصی هر دو کار را انجام می‌دهند.

دقت کنید که اگر پول کودک تمام شد، پول بیشتری به او پرداخت نکنید. با این‌کار چگونگی مدیریت پول را به او خواهید آموخت. البته می‌توانید زمانی که کودکتان پول بیشتری نیاز دارد، تعدادی از ستاره‌های جدول تربیتی او را خریداری کنید و به جای آنها پول پرداخت کنید.

راهکارهای عملیاتی:

هیچ وقت به منظور تنبیه کودک یا جهت انجام رفتارهای ناشایست، پول توجیبی کودک را قطع نکنید.

ابتدا باید پول توجیبی به مدت یک‌سال به صورت روزانه به کودک پرداخت شود. سال بعد به صورت هفتگی، سال بعدی ۱۵ روز یک‌بار و در پایان به صورت ماهانه.

هر سال در روز بعد از جشن تولد کودک، مبلغ پول توجیبی کودک را افزایش دهید.

برخی خانواده‌ها معتقدند که کودک باید در ازای انجام فعالیتی پول توجیبی دریافت کند و با بیشتر یا کمتر شدن فعالیت‌های خاصی میزان دریافتی او نیز تغییر می‌کند. بعضی دیگر دید متفاوتی به پول توجیبی دارند و آن را وسیله‌ای برای رفاه و آسایش کودک می‌بینند. شیوه متعادل‌تر به این شکل است که شما دو سوم از مبلغ پول توجیبی کودک را بدون هیچ ‌گونه قید و شرطی به او پرداخت کنید و برای یک ‌سوم باقیمانده می‌توانید با توجه به سن و توانایی‌های کودک بخشی از فعالیت‌های منزل را به او بسپارید و بعد از انجام دادن آنها مابقی مبلغ را به او بپردازید. با این روش می‌توانید انگیزه کودک را برای مشارکت در فعالیت‌های روزمره خانه افزایش دهید و همین‌طور حس مسؤولیت‌پذیری او را تقویت کنید.

اگر واقعاً قصد دارید که با پرداخت پول توجیبی به کودک خود مدیریت مالی را آموزش دهید، باید دقت کنید که مهم‌ترین مسأله پرداخت سر زمان‌های مقرر شده است، نه حتی یک روز زودتر یا دیرتر.

پول توجیبی طعم مستقل شدن را به کودکان می‌آموزد. آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که چطور پولشان را خرج کنند. اینکه پولشان را برای خوراکی‌ها یا بازی‌های متفاوت خرج کنند یا آن را برای خواسته‌های بزرگ‌تر پس‌انداز کنند؟ در ابتدا تصمیم‌های مالی نامناسب غیرقابل اجتناب است ولی بدانید که گرفتن این قبیل تصمیم‌ها با مبالغ اندک بسیار بهتر است تا اینکه در بزرگسالی و با کل درآمد ماهیانه‌شان. نکته مهم اینکه یاد می‌گیرند پولی که رفته دیگر برنمی‌گردد!!

این تفکر که برخی از والدین مایل نیستند کودکشان با مقوله پول آشنا شود، تفکر منطقی نیست. زیرا که پول واقعیت امروز دنیای ماست و نباید چشم را به روی واقعیت‌ها بست. این تکنیک‌ها بدون چشم‌پوشی از واقعیت، مدیریت صحیح استفاده از پول را به او آموزش می‌دهد.

منابع:

bamom.net/

بامام

  • فیروزی، محمدحسن. (۱۳۹۴). واکسیناسیون روانی کودک (چاپ چهارم) ۱۲۸-۱۲۰. تهران: انتشارات نگاه.
  • Harris , Siobhan. March ۳۱, ۲۰۱۳. Pocket money for kids. Retrieved May ۱۳, ۲۰۱۶ from http://www.webmd.boots.com/children/features/kids-pocket-money

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 257 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:06

نکاتی برای تمیز کردن قابلمه های سوخته,راههای تمیز کردن ظروف سوخته

تمیز کردن و برق انداختن قابلمه و تابه های سوخته یکی از مشکل ترین کارهای هر خانم خانه داری است. شما به راحتی با روش های زیر می توانید قابلمه و تابه های تان را مانند روز اول سفید و براق کنید.

برای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه‏ هایی که سوخته و تـَه ‏گرفته، هرگز با قاشق یا دیگر وسایل فلزی به جان آنها نیفتید، چون نتیجه چیزی جز خراشیده شدن ته ماهیتابه یا قابلمه نخواهد بود.
برای آن که این کار را به آسانی انجام دهید به طریقه زیر عمل کنید:
– اگر میزان سوختگی غذا بسیار زیاد بود که بعد از گذشت زمان قادر به شستن آن نبودید ته ِ ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به آن اضافه کنید که فقط مرطوب شود؛ بگذارید چند ساعت بماند. معمولاً با این اقدام می ‏توانید قسمت سوخته را بلند کنید و ظرف را به راحتی بشویید.

_ اگر از ظروف غیر تفلون استفاده می کنید برای آنکه در حین پختن غذا ظروفتان سیاه نشود کمی آبلیمو به آنها اضافه کنید.
– لکه ‏های سرسخت را هم از ظروفی که معمولاً غذا به ته آنها نمی‏ چسبد می ‏توان به روش زیر از بین برد: دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و یک فنجان آب در آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

_ اگر ظروف روی دارید و به دلیل جوشیدن آب یا آبپز کردن مواد غذایی ظروف شما سیاه شده اند کافیست مقداری آب،نمک و آبلیمو داخل آنها بریزید و آنها را بجوشانید و بعد ظروف را با مایع بشویید تا دوباره سفید شوند.
– هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو به آن اضافه می کنیم و با این عمل هم ظرف سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود.

_ اگر غذای شما سوخته و ظرف ته گرفته است مقداری آبجوش و سرکه داخل ظرف ریخته و درب آن را ببندید و 1تا 2 ساعت صبر کرده و بعد آن را بشویید.
– برای پاک کردن لکه قابلمه و ماهی تابه هم می توان داخل آن ریواس یا پوست سیب پخت.

– برای از بین بردن لکه قابلمه ها و ماهی تابه هایی که زرد شده است می توان با ریختن کمی آب و تمیز کننده و جوشاندن آب، آن را تمیز کرد.

_ اگر میزان سوختگی غذا بسیار زیاد بود که بعد از گذشت زمان قادر به شستن آن نبودید مقدار زیادی جوش شیرین را در ظرف ریخته و مقدار خیلی کمی آب ( در حدی که مرطوب شود ) به آن اضافه کنید و نیم ساعت صبر کنید و بعد با اسکاچ یا سیم ظرفشویی ظرف را به راحتی تمیز کنید.

منبع :mihantaz.com

seemorgh.com

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 304 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:40

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 0 میانگین: 0]

تا ۶ ماهگی، کودک نیازی به غذای کمکی و جامد ندارد اما بسیاری از متخصصان تأکید مداوم بر دادن غذاهای جامد به کودک از ۶ ماهگی به بعد دارند. تمامی والدین این مرحله را طی می‌کنند؛ برخی این مرحله را سخت و بحرانی یاد می‌کنند و برخی دیگر خاطره خوشی از آن در ذهن خود دارند. همه اینها بستگی به این دارد که شما تا چه مقدار اصول غذای کمکی را رعایت می‌کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با اصول علمی و روانشناختی دادن غذای کمکی به کودک آشنا کنیم.

همه کودکان می‌بایست در ۶ ماهگی غذای جامد را آغاز کنند، هر چند آنها هنوز وابسته به شیر هستند. هر کودک بر حسب آمادگی‌اش قدم در این مرحله می‌گذارد. حال چگونه متوجه شویم که کودک برای خوردن آماده است؟ در این باره موارد زیر را در نظر بگیرید:

ـ آیا کودکتان می‌تواند سرش را صاف نگه دارد یا در اصطلاح «گردن بگیرد»؟ برای خوردن غذای جامد، نوزاد نیاز به غذای خوب و کنترل گردن دارد و باید قادر به صاف نشستن باشد.

ـ آیا کودکتان به غذا علاقه دارد؟ کودکان ۶ ماهه که به غذای شما زل می‌زنند یا سعی می‌کنند هنگام غذا خوردن قاشق را از دستان شما بگیرند، واضح است که برای غذا خوردن آماده هستند.

ـ آیا کودکتان رفلاکس بیرون آوردن غذا دارد؟ این رفلاکس منجر به این می‌شود که کودک غذا را از دهانش بیرون بریزد.

اگر پزشک متخصص کودک شما تشخیص داد که او فعلاً نمی‌تواند غذای جامد بخورد، چند روز یا حتی چند هفته‌ صبر کنید تا او موقعیتش را به دست آورد. نگران نباشید. در این مرحله غذای کمکی فعلاً تمرینی برای کودک شما است و هنوز شیر بهترین تأمین‌کننده مواد غذایی برای کودکتان محسوب می‌شود.

چگونه غذای کمکی را شروع کنید؟

وقتی کودک شما آماده است و پزشک متخصص دستور غذای کمکی را داده، می‌توانید غذای جامد را شروع کنید. یک زمان مشخص از روز را برای این کار انتخاب کنید. زمانی که کودکتان خواب کافی داشته و بدخلق نیست. البته بهتر است که کودک گرسنه باشد اما نگذارید خیلی گرسنه شود، چون در این صورت بیقراری کرده و غذای جامد را نمی‌خورد. می‌توانید او را روی صندلی غذای کودک قرار دهید. کودکان معمولاً حدود ۶ ماهگی روی صندلی غذا با کمک کمربند ایمنی یا محافظ صندلی می‌نشینند.

نخستین غذای کودکان کمی دانه غلات غنی‌شده با آهن است که با شیر مادر یا شیر خشک مخلوط می‌شود. قاشق را نزدیک دهان و لب‌های کودک قرار دهید و اجازه دهید آن را بو کرده و بچشد. اگر نخستین قاشق را بیرون داد، تعجب نکنید. چند دقیقه‌ای صبر کرده و دوباره تلاش کنید. ممکن است بیشتر غذایی که به او در این مرحله می‌دهید، روی چانه، پیشبند یا صندلی او بریزد. از این جهت نگران نباشید. این مرحله تنها مقدمه و آشناسازی کودک با غذای جامد است.

هیچ وقت سعی نکنید غذای کمکی را با شیشه یا سایر لوازم غذای کودک، جز قاشق به او بدهید مگر اینکه بنابر تشخیص پزشک مجبور به این کار شوید. زیرا این کار باعث افزایش بی‌رویه وزن نوزاد شده و مانع یادگیری او برای خوردن غذاهای جامد می‌شود.

وقتی کودک شما توانست یک قاشق کامل از غلات را بخورد، زمان آن است که غذای کمکی تک‌ماده‌ای مثل سبزیجات، میوه یا گوشت را شروع کنید. مهم نیست که اول از کدام نوع سبزیجات شروع کنید. مهم این است که هر غذایی ر ا که شروع کردید، آهسته آهسته و کم‌کم به او بدهید.

یک غذا را شروع کنید. چند روزی قبل از اینکه چیز جدیدی را شروع کنید، صبر کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا تشخیص دهید که کودک به کدام ماده آلرژی دارد.

ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا کودکتان یاد بگیرد که چگونه غذای جامد را بخورد. در طول این ماه شما هنوز باید شیر مادر یا شیر خشک را غذای کامل او به حساب آورید. اگر کودکتان غذاهای معینی را رد کرد یا علاقه نشان نداد، نگران نشوید. آن را به طور موقت کنار گذاشته و در زمان دیگری مجدد به او بدهید.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

کودکان در معرض آلرژی به غذاها هستند. اگر یک یا چند نفر از اعضای خانواده آلرژی یا اگزما داشته باشند. با پزشک متخصص کودکتان درباره تاریخچه آلرژی‌های غذایی اعضای خانواده‌تان صحبت کنید. نشانه‌های آلرژی غذایی یا واکنش‌های آلرژیک شامل خارش، نفخ و گازهای شکمی، اسهال و استفراغ است. برای واکنش‌های آلرژیک شدید مثل کهیر و دشواری در تنفس فوراً به متخصص مراجعه کنید. اگر کودک شما به یک نوع غذا واکنش نشان داد، از آن غذا بپرهیزید تا وقتی که پزشک، آن را مجدد توصیه کند.

همچنین تا سال اول به کودک عسل ندهید. عسل ممکن است حاوی میکروب یا قارچ‌هایی باشد که منجر به تولید بوتولیسم در کودکان کند. به طور دائم از شیر گاو استفاده نکنید تا اینکه کودک ۱۲ ماهه شود زیرا شیر گاو تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن کودک را ندارد.

راه‌هایی برای انتخاب غذای کمکی جامد

از دادن مواد غذایی که حاوی افزودنی و شکر هستند، بپرهیزید. اگر شما برنامه آماده‌سازی غذای کودک در خانه را دارید و غذای کودک خود را در مخلوط‌کن می‌ریزید، چند نکته را در نظر داشته باشید:

ـ اعضای خانواده‌تان را نسبت به بیماری‌های مرتبط با غذا آگاه کنید و قوانینی را در خانه برای شستن دست‌ها قبل از تهیه غذا وضع کنید.

ـ سعی کنید غذاهایی که برای کودکتان تهیه می‌کنید را به روشی بپزید که مواد مغذی و معدنی آن از بین نرود. سعی کنید میوه‌ها و سبزیجات را بخارپز کنید به جای اینکه بجوشانید.

ـ پروتئین‌هایی را که به این زودی مصرف نمی‌کنید، داخل فریزر بگذارید.

ـ زودتر از ۶ ماهگی به کودکتان چغندر، نارنج، اسفناج، هویج و دیگر سبزیجات پهن‌ برگ ندهید زیرا اینها می‌توانند حاوی سطح بالایی از نیترات باشند و منجر به کم‌خونی در کودک شوند.

ـ وقتی غذایی را از بیرون تهیه می‌کنید، سعی کنید غذا در ابتدا تک‌ماده‌ای باشد؛ مثلاً پوره سیب و نه پوره سیب و گلابی.

ـ بعد از ۶ ماهگی هم می‌توانید روزی ۱۲۰ میلی‌لیتر آبمیوه کاملاً طبیعی به کودک بدهید.

به طور کلی غذاهای کمکی پس از ۶ ماهگی به کودکانی که آمادگی آن را داشته باشند، داده می‌شود. غذاهای کمکی و جامد می‌بایست با اصول خاص خود به کودک داده شود تا در رشد او اثر زیادی داشته باشد و کودک در اصطلاح «بدغذا» نشود.

منابع:

بامام

bamom.net/

Kids health. (۲۰۱۶). Feeding your ۴- too ۷- month old. Retrieved from  http://www.kidshealth.org/en/parents/feed۴۷m.html#kha_۳۱

Elibirt, P., M. (۲۰۰۱). Dr. Paula’s good nutrition Guide for Babies, Toddlers, and preschoolers. Cambridge, Massachusetts: Pereus publishing.

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 290 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:40

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 1 میانگین: 3]

شرح پنج هفته اول بارداری به صورت هفته به هفته

کسب دانش و به دست آوردن اطلاعات در مورد بارداری و اتفاقاتی که در درون بدنتان می‌افتد، به چند دلیل حائز اهمیت است. نخست اینکه حس کنجکاوی شما را برطرف کرده و به شما کمک می‌کند تا بارداری علمی‌تری داشته باشید. گذشته از این، اگر شما بدانید که در چه مرحله‌ای از بارداری هستید و چه اتفاقاتی برای رشد کودکتان می‌افتد، بهتر می‌توانید با واقعیت‌های بارداری کنار بیایید و اطلاعات بیشتری از وضعیت و حالات جسمانی و روانی خود به دست خواهید آورد. همچنین داشتن این اطلاعات به همسرتان کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به شما داشته و متناسب با آن رفتار خود را اصلاح کند. در این مقاله ما به پنج هفته اول بارداری  یعنی زمانی که شما متوجه بارداری‌تان می‌شوید، اشاره می‌کنیم.

پنج هفته حساس

هفته اول: در اصل هنوز شما باردار نیستید و پریود هستید. بارداری شما از نخستین روز پریودی‌تان محاسبه می‌شود. این کار هم به خاطر این است که برای شما محاسبه دقیق روز تشکیل جنین سخت است ولی همه زن‌ها تاریخ دقیق شروع پریودیرشان را می‌دانند. بنابراین پزشک متخصص شما نیز از روز نخست پریودی‌تان زمان بارداری و نیز زمان تخمینی زایمان را محاسبه می‌کند.

در هفته دوم: پریودی‌تان تمام می‌شود. یکی از تخمدان‌هایتان آماده رها کردن تخم می‌شود. تخمدان‌ها همچنین مقداری استروژن تولید می‌کنند. استروژن شروع به برخی فرآیندهای مهم در بدن شما می‌کند؛ مثلاً این هورمون در لوله‌های فالوپ و سرویکس مخاطی را ترشح می‌کند تا به اسپرم کمک کند که در طول آن به راحتی حرکت کند. همچنین استروژن باعث می‌شود که یک آستر آندومتر در رحم شروع به رشد کردن کند. ویژگی اصلی این آستر آندومتر این است که تخم بارور خودش را در میان این آستر فرومی‌کند. در پایان این هفته تخمدان آماده رها کردن یک تخم است که به آن اوولیشن یا تخمک‌گذاری می‌گویند.

هفته سوم بارداری:در این هفته تخمک‌ها به پایین لوله فالوپ و به سمت رحم شما حرکت می‌کنند. اگر شما در این زمان رابطه جنسی داشته باشید، اسپرم به سمت سرویکس و رحم‌تان حرکت می‌کند. یک اسپرم باید از لایه‌های تخمک عبور کند. این فرآیند معمولاً در لوله فالوپ اتفاق می‌افتد که در این صورت شما باردار می‌شوید.

حالا سطح پروژسترون بالاتر رفته و این هورمون به بدن شما اجازه می‌دهد تا بفهمید که باردار هستید و به آندومترها اجازه می‌دهد که محل تغذیه تخم شده و مانع از پریود شدنتان می‌شود.

هفته چهارم بارداری: حالا دیگر تخم بارور شده از لوله فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند و در آنجا خودش را داخل آندومتر فرو می‌کند.این فرآیند می‌تواند ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد. برخی زنان در این دوره کمی خونریزی یا لکه‌بینی دارند که البته جای نگرانی نیست ولی بهتر است این موضوع را به دکتر متخصص گزارش کنید. از طرفی شما ممکن است متوجه برخی تغییرات ملموس در بدنتان شوید، مثل دردناک شدن سینه‌ها و خستگی. بدین ترتیب شما در پایان هفته، دیگر پریود نشده و در این موقع است که تا حدودی حدس می‌زنید که باردار شده‌اید.

هفته پنجم:از آنجا که پریود نشده‌اید، شک به بارداری می‌برید. حالا وقت خوبی برای آزمایش بارداری است. تست بارداری میزان هورمون‌های HCG را در خون نشان می‌دهد. کیت‌های آزمایشگاهی معمولاً در این زمینه تفاوت‌هایی دارند. از این رو توصیه می‌کنیم به آزمایشگاه‌های دقیق و معتبر مراجعه کنید.

تست بارداری مثبت

برای برخی زنان بارداری بسیار لذت‌بخش است اما برای برخی دیگر ممکن است همراه با شک و نگرانی باشد. حتی اگر شما قصد بچه‌دار شدن داشته باشید، خبر بارداری می‌تواند احساسات متفاوتی را درباره اینکه حالا چه خواهد شد، برانگیزد. بارداری شما می‌تواند تحت تأثیر دیگر وقایع زندگی شما قرار گیرد، مثل:

آیا بارداری برنامه‌ریزی شده بود؟

آیا همسر دارید یا خیر؟

چه میزان کمک برای بزرگ کردن کودک را از سوی همسرتان دریافت خواهید کرد؟

آیا شما بارداری ناموفق مثل سقط جنین یا مرده‌زایی در گذشته داشته داشته‌اید یا خیر؟

آیا با کمک پزشکی مثل IVF باردار شده‌اید؟

آیا از سوی همسر یا اعضای خانواده‌تان به خاطر بارداری احساس فشار می‌کنید؟

نشانه‌های اولیه بارداری

در هفته پنجم شما ممکن است تجارب جدیدی داشته باشید، مثل:

ـ خستگی بیش از حد معمول

ـ نیاز به رفتن به توالت بیشتر از گذشته، به ویژه در شب

ـ حالت تهوع یا حتی استفراغ

زنان در ابتلا به ویار متفاوت هستند. برخی زنان اصلاً مبتلا نمی‌شوند و برخی ممکن است هر روز ویار داشته باشند. حدود کمتر از ۱ درصد از زنان ویار بسیار شدیدی دارند که هیچ غذا و مایعاتی را نمی‌توانند نگه دارند. در این صورت باید با پزشک مشورت کنند.

در هفته پنجم بارداری، کودک  شما رویان نامیده می‌شود که در مایع آمنیوتیک حدود ۲ و نیم میلی‌متر قد دارد و در پایان هفته  نیز مغز، قلب و بند ناف او تشکیل می‌شود.

به طور کلی دانستن و به دست آوردن اطلاعات درباره هفته‌های بارداری به زنان باردار کمک می‌کند تا بارداری سالم‌ترو علمی‌تری را پشت سر گذاشته و شوهران آنها نیز درک بالاتری نسبت به وضعیت بدنی همسرشان به دست آورند. باید به خاطر داشته باشیم که هفته‌های نخست بارداری یعنی هفته سوم به بعد دوران حساسی است. زیرا استروژن محیط رحم را آماده پذیرش تخمک می‌کند. به طوری که زن باردار در هفته پنجم به بعد متوجه بارداری خود شده و دوران حساسی را به لحاظ رشد جنینی طی می‌کند زیرا در پایان این هفته مغز، قلب و بند ناف شکل می‌گیرند.

منابع:

بامام

bamom.net/

Roller caster. (۲۰۱۶). Pregnancy – First Trimester. Retrieved from http://www.rollercoaster.ie/article/pregnancy-first-trimester

Raising Children Network (Australia) Limited. (۲۰۱۶). Retrieved from http://www.raisingchildren.net.au/first_trimester/first_trimester_pregnancy.html

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:40

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 1 میانگین: 1]

درمان کیست تخمدان,درمان گیاهی کیست تخمدان

تخمدان پلی‌کیستیک

 تخمدان پلی‌کیستیک، بیماری است که امروزه انگار گریبانگیر بسياري از دختران جوان شده و آنها را با مشکلات باروری مواجه کرده است. این بیماری شاید 30 سال پیش فقط در خانم‌های چاق دیده می‌شد اما الان دخترهای جوان لاغر حتی در سنین 17 سالگی هم به آن مبتلا می‌شوند! شاید شما هم تا به حال با جابه‌جایی‌های چند روزه عادت ماهانه‌تان و رشد چند موی زائد روی چانه یا قفسه سینه و افزایش آکنه‌هایتان دلهره کیست‌های تخمدانی را از سر گذرانده باشید. دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی  به شما می‌گوید که آیا این نگرانی را باید جدی بگیرید یا خیر.

وقتی محیط بدن مردانه می‌شود!
تخمدان پلی‌کیستیک همان بیماری «اشتین لونتاین» است که در زمان قدیم با علائم «هیرسوتیسم» (افزایش رشد موهای زائد)، افزایش آکنه صورت، الیگومنوره (تعداد کم دفعات قاعدگی) یا آمنوره (فقدان قاعدگی) و نازایی توسط آقای «اشتین لونتاین» شناخته شد. در زمانی که این بیماری مطرح شد بیشتر مختص افراد چاق بود و علت بروز آن به هم خوردن تعادل هورمون‌ها در خانم‌هاست به این ترتیب که سطح هورمون‌های مردانه یا به طور مستقیم در خون بالا می‌رود یا گیرنده‌ها نسبت به این هورمون‌ها حساس‌تر می‌شوند و محیط بدن خانم‌ها تبدیل به یک محیط مردانه می‌شود. تخمک‌گذاری‌ها معمولا در این محیط مردانه اختلال پیدا می‌کند. درچنین مواقعی شاهد عدم تخمک‌گذاری یا کم شدن تخمک‌گذاری‌ها و افزایش علائم مردانه ازجمله رشد موهای ریش و سبیل و بقیه قسمت‌های بدن و ریزش موهای سر به‌طریق مردانه در دو طرف شقیقه‌ها می‌شویم.

چه علائمی دارد؟
هر فردی که بیماری پلی‌کیستیک دارد ممکن است تمام علائم ذکر شده برای آن را نداشته باشد. این بیماری طیف گسترده‌ای دارد. برای مثال ممکن است دورتا دور تخمدان فقط فولیکول‌های ریز با فاصله بین 2 تا 9 میلی‌متر وجود داشته باشد و بیمار هیچ‌گونه علامتی نداشته باشد يا کسی که اصلا در سال پریود نمی‌شود و تمام بدنش از موهای زائد پوشیده شده و موهای سرش به میزان زیادی کاسته شده است.

این بیماری معمولا از ابتدا با نامرتبی پریودها شروع می‌شود به این ترتیب که پریودها يك تا 2 هفته عقب می‌افتد و در نهایت به جایی ختم می‌شود که بیمار فقط با استفاده از آمپول‌ها یا قرص‌های پروژسترون پریود می‌شود. کم یا زیاد بودن خونریزی‌ها در زمان عادت ماهانه بستگی به جایگاه بیمار در این طیف دارد. برخی از افراد مبتلا بسیار چاق هستند و معمولا سطح هورمون‌های زنانه‌شان هم بالاست. در این افراد ضخامت لایه داخل رحم زیاد می‌شود در نتیجه خونریزی‌هایشان می‌تواند زیاد باشد. بیماران دیگری هم هستند که هر 2 تا 3 ماه یک‌بار پریود می‌شوند و چون در این فواصل چند ماهه تخمک‌گذاری ندارند سطح داخلی رحم‌شان ضخیم می‌شود. این ضخیم شدن آندومتر یا لایه داخلی باعث می‌شود بعد از چند ماه که پریود اتفاق می‌افتد بسیار شدید باشد. وضعیت برای برخی افراد نیز برعکس است، یعنی بيمار هر 2 تا 3 هفته یک بار پریود می‌شود. در این افراد سطح هورمون‌ها به علت تخمک‌گذاری به طور مرتب بالا و پایین نمی‌شود و چون در وسط سیکل به طور ناگهانی یکی از هورمون‌های استروژن یا پروژسترون افت می‌کند بيمار دچار خونریزی می‌شود و فکر می‌کند پریود شده درحالی که این خونریزی پریود نیست و مربوط به عدم تعادل هورمون‌هاست.

حتی دختران 16 ساله لاغر هم ممکن است مبتلا شوند!
بیماری پلی‌کیستیک می‌تواند جنبه ارثی و مادرزادی داشته باشد به خصوص در خانواده‌هایی که دچار چاقی موروثی نیز هستند. در حال حاضر شیوع آن نسبت به 30 سال پیش خیلی بیشتر شده است. در قدیم این بیماری فقط در بیماران چاق دیده می شد اما امروزه حتی لاغرها هم ممکن است دچار پلی‌کیستیک‌های بسیار مقاوم به درمان شوند. متاسفانه درحال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که در سونوگرافی‌اش این کیست‌ها دیده نشود و علائمی نداشته باشد. تنها کسانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند و غذای فست‌فود و چرب نمی‌خورند و مراقب هیکل خود هستند، دچار این علائم نمی‌شوند. بیشتر افراد مبتلا به بیماری پلی‌کیستیک زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که با علائم آن مواجه مي‌شوند. دختران جوان مبتلا به این بیماری که تازه پریود شده‌اند و معمولا هم لاغر هستند کمتر متوجه علائم آن می‌شوند بنابراین بیشتر مراجعان در رابطه با این بیماری در سنین بالای 16 سال قرار دارند. این افراد 16 تا 17 ساله معمولا باید پریودهایشان بعد از 4 تا 5 سال مرتب شده باشد اما باز هم شاهد بی‌نظمی‌های عادت ماهانه هستند و آمنوره دارند. در کل می‌توان گفت رده سنی مبتلایان بیشتر بین 16 تا 36 سال است.

درمان کیست تخمدان,درمان گیاهی کیست تخمدان

مبتلایان به این بیماری نازا  نمی‌شوند
این بیماری را می‌توان با در نظر گرفتن علائم کلینیکی، سونوگرافی و آزمایش‌های خاصي تشخیص داد. زمانی که بيمار با علائم هیرسوتیسم، آکنه، نامرتبی پریود یا حتی نازایی مراجعه می‌کند برای او آزمایش‌هایی در روز دوم عادت ماهانه درخواست می‌شود تا اختلالات هورمونی‌اش مشخص شود. در این افراد معمولا سطح هورمون‌های هیپوفیزی LH و FSH دچار اختلال می‌شوند به این ترتیب که نسبت هورمون LH به FSH بیشتر از 2 می‌شود. علاوه براین فاکتور مهم دیگری به نام(AMH (Anti Mullerian Hormone نیز وجود دارد که میزان طبیعی این هورمون معمولا بین 5 تا 5/5 است اما میزان آن در مبتلایان به بیماری پلی‌کیستیک حتی تا 12 هم می‌رسد. در سونوگرافی نیز به خصوص اگر به طریق واژینال انجام شود معمولا فولیکول های زیر 10 میلی‌متری بسیار زیادی دور تا دور تخمدان مشاهده می‌شود. برخی پزشکان به بیماران ترس واهی می‌دهند مبنی براینکه مبتلایان به این بیماری هیچ‌وقت باردار نمی‌شوند درحالی که ممکن است حتی پریود بیمار مرتب و علائم شدید نداشته باشد. این اظهار نظر بیمار را وحشت‌زده می‌کند درصورتی که باید در مورد بیماری پلی‌کیستیک به خوبی توضیح داده شده و به آن رسیدگی شود. در بسیاری از موارد مبتلایان به این بیماری یا با رژیم یا با درمان بالاخره باردار می‌شوند.

پزشک برایتان قرص ضد دیابت تجویز کرده است؟!
برای درمان این بیماری جدا از کاهش وزن و ورزش مرتب می‌توان برحسب علائم بيمار از درمان‌های دارویی نیز استفاده كرد. یکی از این داروها متفورمین یا همان داروی ضددیابت است. متفورمین ورود قند را به سلول تسهیل می‌کند و این باعث می‌شود فرد همیشه گرسنه نباشد و احساس سیری کند. درنتیجه وزن بيمار کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش وزن باعث می‌شود متابولیسم هورمون‌ها بهبود یابد و چربی بدن کاهش پیدا کند در نتیجه هورمون‌های جنسی کمتر داخل این چربی‌ها تجمع پیدا می‌کنند. بارها دیده شده که با تجویز متفورمین برای چند ماه، پریود بيمار مرتب شده یا بيماري که نازایی داشته خود‌به خود باردار شده است. در آخر اگر هیچ یک از روش‌های درمانی ازجمله استفاده از متفورمین، دگزامتازون، رژیم غذایی، ورزش و … جواب نداد و بیمار نتوانست وزنش را پایین بیاورد و پریودهایش را منظم کند، مجبور می‌شویم از لاپاراسکوپی استفاده کنیم. در لاپاراسکوپی فولیکول‌هایی که ریز هستند را معمولا با الکترود می‌سوزانیم. البته در گذشته متاسفانه پزشکان یک قطعه از تخمدان را برمی‌داشتند و این باعث می‌شد سطح هورمون‌های مردانه افت کند و فرد باردار شود. برای رفع موهای زائد یا هیرسوتیسم نیز می‌توان از داروهای بسیار ساده مانند اسپیرونولاکتون استفاده كرد. این دارو مدر است و باعث افزایش ادرار می‌شود و علاوه بر کاهش موهای زائد رشد موهای سر را نیز بهبود می‌بخشد. از طرفی اگر بیمار آکنه داشته باشد معمولا از داروهای ضد آکنه موضعی یا حتی داکسی سایکلین می‌توان استفاده كرد. اگر هم آکنه خیلی شدید باشد گاهی اوقات بیمار مجبور می‌شود تحت‌نظر متخصص پوست از دارویی به‌نام روآکوتان استفاده کند که حاوی اسید رتینوئیک است. البته این دارو باید باتوجه به آزمایش های کبدی مصرف شود.

منبع: مجله سیب سبز/ برترین ها

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 278 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:54

طالع بینی فرم بینی, شخصیت شناسی از روی شکل بینی

1- بینی “نوبی”
طول بینی‌های نوبی عمدتاً متمایز و برجسته است. قسمت استخوانی آن تقریباً صاف و بخش غضروفی به سمت پایین متمایل شده است.
گفته می‌شود، کسانی که دارای این بینی هستند، اشخاصی کنجکاو، خوشبین و سازگار محسوب می‌شوند. این افراد بسیار دوست‌داشتنی بوده و همواره تلاش می‌کنند پاسخ هر مسئله‌ای را بیابند.

2- بینی یونانی
این نام از مجسمه‌های یونان باستان برگرفته شده است. هنرمندان یونان باستان اغلب این بینی‌ها را برای مجسمه‌هایشان انتخاب می‌کردند. ویژگی بارز بینی‌های یونانی صاف و باریک بودن آن‌ها است. اعتقاد بر آن است، صاحبان این بینی افراد توداری بوده و اصلاً تمایلی به جلب توجه دیگران ندارند. ابراز احساسات برای آنان کاردشواری است. وفاداری و اهل عمل بودن از دیگر ویژگی‌های بارز این افراد به حساب می‌آید.

3- بینی قلاب‌شکل
بسیاری این بینی‌ها را با منقار پرندگان مقایسه می‌کنند. این بینی از بالا تا پایین آن دارای خمیدگی است. افراد دارای این بینی خلاق و فداکارند. آن‌ها با شور و اشتیاق از عقاید خود دفاع می‌کنند و در رسیدن به اهدافشان از انجام هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند.

4- بینی قوس‌دار
این بینی بسیار شبیه به بینی قلاب‌شکل محسوب می‌شود، با این تفاوت که نوک آن تیزتر است. گفته می‌شود صاحبان این بینی افرادی مصمم بوده و آنقدر غرق در کارهایشان می‌شوند تا به نتیجه مطلوب دست یابند. آن‌ها در محیط‌های سازمانی حسابی خوش می‌درخشند.
5- بینی گرد
این بینی‌ها کوتاه و زیبا هستند. نمی‌توان آن را بینی برجسته‌ای به حساب آورد. این افراد معمولاً تصمیمات بدون برنامه‌ریزی می‌گیرند. این ویژگی آنان در بیشتر مواقع باعث دلخوری نزدیکانشان می‌شود. صاحبان این بینی افرادی پراراده محسوب شده و اغلب به آن‌چه می‌خواهند، می‌رسند.

6- بینی مستقیم
این بینی در آسیا بیشتر به چشم می‌خورد و این نسبت به بینی‌های مشابه پهن‌تر است.
سوراخ‌های آن بزرگ و نوک آن گرد است. افراد دارای این نوع بینی شخصیت قوی دارند. البته ممکن است در مواقعی کاسه صبرشان لبریز شده و از کوره در بروند.

7- بینی فرورفته
مقداری خمیدگی در این بینی مشهود است. البته ظرافت این بینی باعث می‌شود، خمیدگی روی استخوانش چندان برجسته نباشد. افراد دارای این بینی اغلب دست و دل‌باز و آماده کمک به سایرین هستند. آن‌ها افراد احساساتی بوده و به راحتی آزرده‌خاطر می‌شوند.

8- بینی کج و معوج
گرچه نام این بینی ممکن است کمی غلط‌انداز باشد، اما صاحبان آن شخصیت‌های جذابی محسوب می‌شوند. نوک این بینی بسیار گرد است. افرادی که از این نوع بینی برخوردارند، شنوندگان بی‌نظیری بوده و دوستی با آنان بسیار لذت‌بخش است. آنان تاکید خاصی بر واقع‌بینی دارند.

منبع:gizmiz.com

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 253 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:54

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 0 میانگین: 0]

راهنمای تغییر دکوراسیون داخلی خانه برای تابستان

برخی با عوض شدن فصل یا مثلا آمدن بهار خانه را تمیز می کنند و وسائل کهنه را با چیزهایی جدید عوض می کنند. اگر شما هم تصمیم دارید دستی به دکوراسیون خانه بزنید بهتر است با توجه به فصل این کار را بکنید. می خواهم دکوراسیون مطابق با هر فصل را خیلی مختصر برایتان توضیح بدهم.

بهار
فصل بهار گل ها را به ذهن می آورد، و برای بسیاری یادآور نور و گرمای خورشید است، اینها به فصل تابستان نیز نزدیک هستند. شکی نیست که دیدن گل های تازه روییده شده بسیار لذت بخش است، اما نباید فقط به گل هایی که بیرون می بینید اکتفا کنید، آنها را وارد دکوراسیون داخلی خانه کنید. طرح های گلی و گلدار بسیار زیاد هستند، و مخصوصا هنگام بهار در پیدا کردنشان مشکلی نخواهید داشت. طرح های گلدار بیشتر در قالیچه ناهار خوری، بالش ها و کوسن ها، و دیوار ها کاربرد دارند.

تغییر دکوراسیون بر اساس فصل,دکوراسیون مطابق هر فصل

شاید طرح قالب بهار را گل ها به خود اختصاص دهند اما وقتی نوبت به رنگ ها می رسد رنگ های خمیری حرف اول را می زنند. آبی، سبز، صورتی و زرد همه اینها نوع خمیری نیز دارند که بسیار مناسب بهار است. وقتی نور خورشید به این رنگ ها می تابد، درخشش و برجستگی شان در خانه را بیشتر حس خواهید کرد.

تغییر دکوراسیون,تغییر دکوراسیون فصلی

تابستان
اگر همچنان از دکور بهاری خود لذت می برید، همین دکور می تواند برای تابستانتان هم جواب بدهد. اگر می خواهید مواردی اضافه کنید جای نگرانی نیست، گزینه های فراوانی وجود دارد. با روشن تر شدن نور خورشید، رنگ ها را نیز درخشان تر کنید. فیروزه ای، بنفش و نارنجی درخشان برای این موقع از سال انتخاب هایی عالی هستند، حتی اگر فقط کمی از آنها استفاده کنید. درخشش به تنهایی برای تغییر ظاهر و حس دکور کافی است.

راهنمای تغییر دکوراسیون بر اساس فصل, تغییر دکوراسیون خانه در تابستان

پاییز
پاییز یعنی رنگ های گرم و تیره تر. از رنگ هایی مانند زرد خردلی، خرمایی مایل به قرمز، و رنگی استفاده کنید. رنگ های طبیعت را نیز می توانید به این ترکیب اضافه کنید رنگ هایی مانند سبز، برنزی و قهوه ای. علاوه بر رنگ های طبیعی، دکور های الهام گرفته شده از طبیعت نیز این موقع از سال بسیار مورد استفاده اند. درختان، برگ ها، کدو تنبل، و میوه های کاج، همه از جلوه های زیبای بهار هستند که می توانند الهام بخشتان باشند. استفاده از چنین مواردی در دکور به فضای خانه حسی دنج انتقال می دهد. مثلا می توانید زیر میزهای شیشه ای و یا در ویترین از برگ های مصنوعی استفاده کنید.

تکنیک های تغییر دکوراسیون خانه,اصول و راهنمای تغییر دکوراسیون

زمستان
با اینکه بیشتر مردم تا رسیدن تابستان از استفاده ی رنگ سفید خودداری می کنند، دکور کردن خانه با رنگ سفید در زمستان کاملا قابل قبول است، و توصیه می شود! رنگ های فلزی، متالیک، سفید و عاجی مخصوص زمستان هستند. می توانید در دکور خانه از درخت های بی برگ و سفیدی برف زمستانی الهام بگیرید. زمستان دیدنش زیباست، اما گاهی حس سرمایش آنچنان خوشایند نیست. برای همین باید در دکوراسیون خود از رنگ های گرم استفاده کنید، رنگ های دارچینی، چراغ های درخشان و خیلی چیزهای دیگر کمکتان می کنند.

دکوراسیون مطابق هر فصل, راهنمای تغییر دکوراسیون بر اساس فصل

سخن پایانی
به هر دلیلی که تغییر دکوراسیون می دهید حتما فصل را نیز در نظر بگیرید، چون می تواند در چیدن دکور به خوبی الهام بخشتان باشد. شاید هر فصل تغییر دکور دادن به نظر مشکل بیاید، اما وقتی ببینید تغییر های ارزان قیمت و کوچک چه تاثیرات بزرگی می گذارند شگفت زده خواهید شد. همچنین وقتی یکسال این کار را انجام بدهید می توانید دکور هر فصل را کنار بگذارید تا دوباره سال بعد مورد استفاده قرار دهید.

منبع : bedoonim.ir

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 298 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:54

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 216 میانگین: 2.6]

تصویر ارسالی از طرف کاربران ( برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید )

همشهریان عزیز هنوزخبرهای بیشتری در این مورد در دسترس نمیباشد . ولی مردم در محله های مختلف در بیرون از منزل منتظر پس لرزه های احتمالی این زمین لرزه میباشند

قدرت 3.7 در مقیاس ریشتر  در ساعت 7:58 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری زمین به مرکزیت تبریز

تاريخ وقوع زلزله:شنبه، 29 خرداد 1395 در 07:58:52
(وقت محلي – تهران)
2016-06-18 03:28:52
 (UTC)
بزرگي زلزله:

۳.۷

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله:۳۸.۰۷ شمالي و ۴۶.۳۱ شرقي
عمق:۱۰ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني:۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي – جنوبي
۲.۲۲+/-  كيلومتر  در جهت شرقي – غربي
منطقه:

استان آذربايجان شرقي

فاصله‌ها:

2 كيلومتري تبريز، آذربايجان شرقي
15 كيلومتري سرد رود، آذربايجان شرقي
16 كيلومتري باسمنج، آذربايجان شرقي

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران

زلزله امروز صبح تبریز .آذربایجان شرقی

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۰۷:۵۸:۵۲38.0746.31103.7تبريز, آذربايجان شرقي

اولین پس لرزه : به بزرگی 1.4  ریشتر در ساعت 8 و 16 دقیقه صبح شنبه 29 خرداد 95 

۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۰۸:۱۶:۵۵.۷۱.۴۳۸.۱۲۲۴۶.۳۶۴۱۶ تبريز، آذربايجان شرقي

دومین پس لرزه : به بزرگی 1.7  ریشتر در ساعت 8 و 52 دقیقه صبح شنبه 29 خرداد 95 

۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۰۸:۵۲:۰۸.۲۱.۷۳۸.۰۸۵۴۶.۳۱۶۱۷ تبريز، آذربايجان شرقي

مشخصات پس لرزه دوم :

بزرگي زلزله:

۱.۴

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله:۳۸.۱۲ شمالي و ۴۶.۳۶ شرقي
عمق:۱۶ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني:۰+/- كيلومتر در جهت شمالي – جنوبي
۰+/-  كيلومتر  در جهت شرقي – غربي
منطقه:

استان آذربايجان شرقي

فاصله‌ها:

8 كيلومتري تبريز، آذربايجان شرقي
17 كيلومتري باسمنج، آذربايجان شرقي
19 كيلومتري خواجه، آذربايجان شرقي

زلزله ای به قدرت 3.7 در مقیاس ریشتر  در ساعت 7:58 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری زمین به مرکزیت تبریز، به وقوع پیوست.هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه خبری در دست نیست.

هم اکنون بسیاری از مردم منازل خود را ترک کرده اند.

تکمیل خبر : این نخستین زمین لرزه ای است که پس از سالها به مرکزیت تبریز رخ می دهد.
تبریز به لحاظ قرار گرفتن در مسیر یکی از بزرگترین و فعالترین گسل های شمالرغب کشور، همواره یکی از کانون های مهم زمین لرزه در تاریخ بوده است.
به نظر می رسد زمین لرزه امروز خساراتی در پی نداشته باشد اما باعث شد مردم نقاط مختلف شهر به خیابان ها ریخته و دوباره خاطره ی تلخ زمین لرزه ی چند سال قبل ارسباران تکرار شود.

زلزله تبریز امروز 29 خرداد 1395 . امروز 29 خرداد ماه 1395 در ساعت ۰۷:۵۸:۵۲  صبح زلزله ای به بزرگی  3 و 7 دهم  ریشتر شهر تبریز را لرزاند

هنوز اطلاعات بیشتر در این مورد موجود نمیباشد

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 384 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:14

رديفنامريشه زبانيشرح و معني1پاپوكفارسي  نعناي دشتي با گل آذيني مانند سنبل در بخش خراسان2پارديسفارسي  پرديس3پارميدافارسي  پارميس، نام دختر برديا ونوه كوروش پادشاه هخامنشي4پارميسفارسي  نام دختر برديا ونوه كوروش پادشاه هخامنشي5پارمينفارسي  نام همسر داريوش پادشاه هخامنشي6پاشنگفارسي  خوشه انگور7پاك آفرينفارسي  آفريننده پاك8پاك رخفارسي  پاكيزه رو، زيبا رو9پاك گوهرفارسي  پاك گهر10پاكدختفارسي  دختر پاك و عفيف11پاكنوشفارسي  پاك نوشنده12پاليزفارسي  باغ13پامچالفارسي  گلي زينتي به رنگهاي سفيد، صورتي، يا نارنجي14پانته آیونانی  نام همسر آبرداتاس كه در زمان كوروش، پادشاه شوش بود15پانتيفارسي  نام همسر آرياسب از سرداران كوروش پادشاه هخامنشي16پانيذفارسي  شكر، فانيذ17پاييزانفارسي  هنگام پاييز18پديدهفارسي  آنچه اتفاق مي افتد يا وجود دارد و مي توان آن را تجربه كرد ، شخص، چيز، يا حادثه چشمگير19پرارينفارسي  خوب و نيكو20پرارين دختفارسي  دختر نيكو و خوب21پربهافارسي  باارزش، قيمتي22پرتوفارسي  درخشش، تلألو23پرخيدهفارسي  از لغات اساطيري است24پردختفارسي يا مخفف پريدخت25پرديزفارسي  پرديس26پرديسفارسي فردوس ، باغ، بستان27پرزادفارسي  پر + زاد( زاده)،مخفف پري زاده28پرزينکردی  پرچيني از گلهاي ريز به دور باغات29پرستكفارسي  پرستو30پرستوفارسي  پرنده اي سياه و سفيد با بالهاي باريك كه مهاجر است31پرستوكفارسي  پرستو32پرسونفارسي برهون هاله، خرمن ماه33پرسيافارسي  پرشيا34پرشادفارسي  نام خواهر داريوش دوم پادشاه هخامنشي35پرشنگکردی  قطره هاي آب كه پاشيده مي شود36پركفارسي  ستاره سهيل، تاج37پرگامفارسي نام امپراطوري اي در زمان سلوكيان38پرگانفارسي39پرگلفارسي  (به فتح پ) هر يك از گلبرگهاي گل40پرگلفارسي  (به ضم پ) داراي گلهاي زياد، پر از گل41پرگونفارسي  لطيف چون پر42پرمونفارسي  زينت و آرايش43پرميسفارسي  پارميس44پرنفارسي پروين45پرنافارسي  پرنيان46پرنازفارسي  مركب از پر + ناز( زيبا، قشنگ)47پرناكفارسي  جوان، برنا48پرندفارسي  پرن ، پارچه ابريشمي بدون نقش ونگار، حرير ساده49پرندختفارسي  دختر لطيف چون پرند50پرنددختفارسي  پرندخت

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 291 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:44

رديفنامريشه زبانيشرح و معني1تابان چهرفارسي  آن كه چهره اي روشن و درخشان دارد2تابان دختفارسي  مركب از تابان( درخشان) + دخت(دختر)3تابان رخفارسي  تابان چهر4تابان گلفارسي  مركب از تابان( درخشان)+ گل5تابان مهرفارسي  خورشيد تابان، خورشيد درخشان6تابناكفارسي  جذاب‎ ‎، روشن و درخشنده7تابيتاعبری  آهو8تاپيكاوستایی-پهلوي  درخشان، تابنده، نوراني9تاتينافارسي  پرنده اي شكاري10تاج آفرينفارسي  آفريننده تاج، به وجود آورنده تاج11تاج الزمانعربی  آن كه چون تاج در رأس زمان خود است12تاج الملكعربی  افسر پادشاهي، تاج پادشاهي13تاج الملوكعربی  افسر پادشاهان، تاج شاهان، گياهي گياهي زينتي از خانواده آلاله با گلهاي زيباي واژگون14تاج بانوفارسي  ملكه، شاهزاده خانم15تاج بي بيفارسي,ترکی  ملكه، شاهزاده خانم16تاج خاتونفارسي  ملكه، شاهزاده خانم17تاج دختفارسي  تاج( كلاه پادشاهي، افسر) + دخت( دختر)18تاج گلفارسي  آن كه چون تاجي در رأس گلها است، زيبا19تاج ماهفارسي  آن كه چون تاجي بر سر ماه است، بسيار زيبا20تاج مهرفارسي  آن كه چون تاجي بر سر خورشيد است، يا دسته گلي به شكل تاج، بسيار زيبا21تارافارسي  ستاره22تارادختفارسي  مركب از تارا(ستاره) + دخت( دختر)23تاراديسفارسي  مانند ستاره24تارلاترکی  كشتزار25تارميتاآشوری  بنيان، اساس26تافتهفارسي  نوعي پارچه ابريشمي27تاك آفرينفارسي  مركب از تاك( درخت انگور) + آفرين(آفريننده)28تاكدختفارسي  مركب از تاك( درخت انگور) + دخت( دختر)29تاماراآشوری  نام حاكم گرجستان و دختر گيوركي سوم30تاميلاترکی  بخشنده31تاميماآشوری  منزه، پاك32تانيافرانسه33تبسمعربی  خنده بدون صدا، لبخند34تتسگلفارسي  نام ميوه اي در استان خراسان، نام دختر اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر35تحفهعربی  شخص يا چيز بسيار ارزشمند، هديه36تحفه گلفارسي,عربی  تحفه(عربي) + گل(فارسي) گل ارزشمند37تذروفارسي  قرقاول38ترانهفارسي  سخن معمولاً موزون كه با موسيقي خوانده مي شود، آواز39تركانترکی  در دوره مغول، عنواني مخصوص زنان اشراف ، نام مادر سلطان محمد خوارزمشاه40ترگلفارسي  گل تازه و شاداب41ترلانترکی  پرنده اي از خانواده باز شكاري42ترمهفارسي  نوعي پارچه با نقشهاي بته جقه يا اسليمي43ترنجفارسي  ميوه اي از خانواده مركبات كه از مركبات ديگر درشت تر است44ترنمعربی  زمزمه كردن يك نغمه ، آواز، نغمه45ترنيانفارسي  سبدي كه از شاخه هاي بيد مي بافند46تروندفارسي  ميوه تازه رسيده، نوبر47تسنيمعربی  نام چشمه اي در بهشت48تك بانوفارسي  بانوي يگانه49تكتمعربی نام چاه زم زم – نام مادر امام رضا(ع) – اصرار در كتمان – پنهان كاري زيادي – بيشتر در امور مربوط به بانوان به كار برده مي ود50تلكافارسي  در گويش مازندران گلابي وحشي جنگلي

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 300 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:44

ازدواج یک معقوله مهم در زندگی هر فرد است اما راضی کردن مردان برای ازدواج دارای اصول و قوانین مخصوص به خود است. این موضوع حقیقت دارد که امروزه بیش از هر زمان دیگر مردان عجله ای برای متعهد گشتن به یک رابطه درازمدت از خود نشان نمیدهند.هنگامی که از مردان در مورد علل این مسأله سوال میشود، آنها معمولاً دلایل گوناگونی را برای عدم آمادگیشان برای ازدواج مطرح میسازند. در این مطلب سعی میکنیم تا اصولی را برای راضی کردن مردان به ازدواج مطرح کنیم.

اصول بله گرفتن از مردها برای ازدواج

فکر می کنید با بیشتر منتظر ماندن چه چیزی عوض می شود؟ فکر می کنید اگر همه روزهای جوانی تان را وقف او کنید، دلش پیش شما می ماند؟ تصور می کنید اگر در هر شرایطی کنارش بمانید، مرد زندگی تان می شود؟ نه! باور کنید این طور نیست! روان شناسان می گویند چنین افکاری نمی توانند شما را پای سفره عقد بنشانند.

یک متخصص در این رابطه معتقد است که هیچ مردی نه با انتظاری که سال ها طول می کشد و نه با التماسی که دل سنگ را هم می تواند آب کند، حلقه ازدواج را به دست نمی کند. او می گوید برای بله گرفتن از مردها، باید اصول خاصی را رعایت کنید. پس در ادامه این مطلب با او باشید تا بدانید که چه اشتباه هایی، مردها را فراری می دهند و برای راضی کردن مردها باید به چه ابزارهایی مجهز شوید.
1- خودتان باشیدآدم ها به محض اینکه می فهمند رابطه به مسری که پایانش ازدواج است پیش می رود، دیگر آن طور که هستند رفتار نمی کنند. آن ها وقتی این موضوعی را می فهمند، می خواهند جامعه پسند و خانواده پسند رفتار کنند و همین رفتارهای ساختی به رابطه شان آسیب می زند. مراقب باشید برای مجاب کردن فردی که دوست دارید با او ازدواج کنید، به چنین دامی نیفتید. اگر قصد ازدواج دارید، هرگز سعی نکنید خودتان را بهتر از آنچه هستید نشان دهید. وقتی ناخودآگاه یک رفتار ساختگی را ابراز می کنید، مچ خودتان را بگیرید و از خود بپرسید «آخرش چه؟ تا کجا می توانم به بازی وانمود کردن ادامه دهم؟» گذشته از این اگر می خواهید با او ازدواج کنید، باید 20 تا 30 درصد بدتر از آن چیزی که امروز می بینید، تصورش کنید؛ آیا اگر او 30 درصد بدتر از اینکه هست شود، باز هم می توانید کنارش زندگی کنید؟
2- شبیخون نزنید

هیچ چیز مثل صبحت کردن از ازدواج در همان برخورد اول نمی تواند یک مرد را بترساند. پس با عجله کردن در بیان این خواسته، او را پس نزنید. به جای اینکه به فکر پیدا کردن راهی برای محاصره کردن او بگردید، این تصور را برایش ایجاد کنید که «هرچه در او می گردم چیزهای بهتری پیدا می کنم و حالا که بیشتر می شناسمش، فکر می کنم او می تواند زنی باشد که تمام عمرم را در کنارش بگذرانم!»

3- خودتان را گول نزنید

می گوید هنوز برای ازدواج کردن آماده نیست؟ بیشتر از دو سال است که منتظر هستید اما او انتظار صبوری بیشتری دارد؟ انتظاری که از دو سال فراتر برود، می تواند معنای بی میلی او به ازدواج کردن را به دنبال داشته باشد. کسی که بعد از گذشتن دو سال از رابطه، موضوع ازدواج را پیش نمی کشد و امروز و فردا می کند، شاید شما را نمی خواهد و شهامت ابراز کردنش را ندارد، یا شاید از تنها ماندن می ترسد و نمی خواهد شما را از دست دهد اما میلی به ازدواج کردن و قبول مسئولیت هم ندارد. اگر با چنین مردی رو به رو شدید، به او بگویید مشکلاتت به خود مربوط است و من نمی توانم وقت و انرژی بیشتری را برای روشن شدن وضعیت زندگی تو صرف کنم.

در چنین موردی، باید قاطعانه، رک و در نهایت ادب، ماجرا را تمام کنید؛ اما اگر فقط تهدید به رفتن می کنید و با هر خواهش دوباره منتظر روزی که با شما ازدواج کند، می مانید، مطمئن باشید که چیزی در رابطه شما بهتر نخواهدشد.4- سریش نباشید

اگر بیش از اندازه به یک مرد آویزان شوید، او را پس خواهید زد. نکند می خواهید ضعف هایتان را با کوتاه کردن زمان آشنایی بپوشانید و به همین دلیل با وجود انکارکردن های او اصرار دارید هرچه زودتر جشن عروسی بپا شود؟ اگر تصور می کنید طولانی شدن دوره شناخت باعث زده شدنش از شما می شود و ممکن است بعد از چند ماه خیال ازدواج کردن با شما از سرش بیرون برود، چطور می خواهید او را یک عمر کنار خودتان نگه دارید؟ باور کنید اگر همین انرژی را برای قوی تر کردن خودتان و بالابردن توانایی هایتان بگذارید به نتیجه بهتری می رسید. فراموش نکنید مردی که در زمان آشنایی تمایلی به ازدواج ندارد، به احتمال زیاد بعد از راضی شدن به ازدواج هم تا ابد در کنارتان نمی ماند.5- گنده دماغ نباشید

گفتیم که نباید بیش از اندازه به یک مرد چسبید و او را با عاشق و مراقبت کردن محاصره کنید؛ اما معنای این حرف این نیست که با عقب نشینی کردن و پس زدن یک مرد، میل او به ماندن کنار خودتان را بیشتر می کنید. مردها از بی تفاوتی متنفرند، پس تصور نکنید اگر از او فاصله بگیرید و به فردی که در خیالتان دوست دارید با او ازدواج کنید، بی اعتنایی کنید، مقدمات ازدواج تان با او زودتر فراهم می شود. در رابطه با او، تعادل را رعایت کنید؛ نه آن قدر دور شوید که شما را نبیند و نه آن قدر نزدیک شوید که حضورتان آزارش دهد.6- همه فن حریف شوید

با رفتارهایتان این تصور را ایجاد نکنید که زنی بی پناه و محتاج به او هستید و اگر ترکتان کند، هیچ دل خوشی ای برای زنده بودن ندارید. به جای اینکه به فکر پیدا کردن راهی برای پایبند کردن او و سر سفره عقد نشاندنش باشید، توانایی های خودتان را بالا ببرید. مردها از زن های چندبعدی خوششان می آید. وقتی فرد مقابلتان توانایی های متعدد شما را ببیند، با اطمینان بیشتری به ازدواج فکر می کند، پس برای تقویت کردن خودتان و توانایی هایتان به عنوان یک زن امروزی تلاش کنید و خودتان را چندبعدی پرورش دهید. اگر می خواهید با پنهان کردن واقعیت های زندگی تان و سرپوش گذاشتن روی ناتوانی هایتان، او را به این رابطه پایبند کنید، به نتیجه ای نخواهید رسید.7- امتیاز اضافی ندهید

بیش از اندازه سرویس و امتیاز دادن به یک مرد، نه تنها او را به یک فرد و رابطه وابسته نمی کند، بلکه باعث می شود شما را پس بزند و میلی به ازدواج کردن با شما نداشته باشد. هیچ کس دوست ندارد زندگی اش را با فردی ضعیف که به خاطر جلب محبت دیگران از همه چیزش می گذرد، بگذراند؛ پس چنین چهره ای را به او نشان ندهید.

8 – خودتان دست به کار شوید
خیلی ها تصور می کنند اگر یک زن پیشنهاد ازدواج کردن را به زبان بیاورد، خودش را تحقیر کرده و به همین دلیل توصیه می کنند که زن ها با زبان بی زبانی برای راضی کردن مرد به چنین اتفاقی، هر کاری بکنند اما واژه «ازدواج» را به زبان نیاورند؛ در حالی که این طور نیست. اینکه یک زن در مورد ازدواج صحبت کند، همیشه پس زننده نیست و اگر تصور می کنید مرد مقابلتان توانایی درک این موضوع را دارد، می توانید به جای منتظر ماندن خودتان دست به کار شوید واکنشی که یک مرد به چنین پیشنهادی می دهد، به سطح سواد، نوع تربیت، اینکه در خانواده شان چه نگاهی به زن می شود و جایگاه مادرش یا خواهرهایش در خانواده او بر می گردد. اگر تصور می کنید او در خانواده ای که زن جایگاه بالایی دارد رشد کرده، می توانید صادقانه در این مورد حرف بزنید و تکلیف خودتان را روشن کنید.

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:44

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 1 میانگین: 5]

چگونگی وصول چک بعد از فوت صادر کننده چک

چک بعد از فوت قانون چک پس از فوت قانون چک بعد از فوت وصول چک بعد از فوت وصول چک بعد از فوت صادر کننده

**************

چک یکی از بحث برانگیز ترین ، موارد سالهای اخیر در تبادلات مالی بوده است . آمار بالای برگشت خوردن چک و نبود تضمیمی کافی برای وصول و طولانی بودن پیگیری قضایی همواره موجب واهمه فعالیت اقتصادی است .

آیا پس از مرگ صادر کننده چک ، میتوان آن را وصول کرد؟

چک سندی است تجاری که قانون‌گذار جهت تسریع امور تجاری، مزایایی برای دارنده آن در نظر گرفته و طبق قانون، چک ممکن است در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد باشد و یا با امضاء پشت یا ظهر آن به دیگری منتقل شود؛ اما هنگامی که صادر کننده چک با خط کشیدن عبارت «به حواله کرد» در متن آن پشت نویسی را از کسی که چک در وجه او صادر شده سلب می‌کند و دریافت کننده هم با پذیرش چک موافقت خود را اعلام می‌کند.
چک,نقد شدن چک,مرگ صادرکننده چک
در نتیجه به نظر می‌رسد که شخصیت و خود دارنده چک برای صادر کننده مهم بوده و بدین طریق نخواسته است وجه چک مزبور توسط شخص دیگری وصول و یا دریافت گردد، لذا در صورتی که این گونه چک‌ها به دیگری منتقل شود، بانک می‌تواند از پرداخت وجه آن به غیر استنکاف ورزد.

هرچند گروه دیگر از حقوقدانان نظر مخالف داشته و معتقدند چک وسیله پرداخت سریع در امور تجاری محسوب شده و به صرف امضاء و ظهرنویسی اشخاص قابل نقل و انتقال است.
چنانچه صادر کننده چک فوت کند، بانک می‌تواند قبل از حصر وراثت، تعیین ورثه و بررسی اموال متوفی وجه چک را به دارنده پرداخت و یا کارسازی کند، چرا که این تصمیم در زمان حیات وی اتخاذ شده است.
این امر در مواردی هم که چک مدت دار بوده و تاریخ سر رسید آن بعد از فوت صادر کننده است، مصداق دارد.
مطابق ماده ۲۳۱ قانون امور حسبی بدهی‌های مدت دار (موجل) متوفی بعد از فوت او حال و بروز می‌شود، لذا در این حالت هم چون چک در زمان حیات متوفی صادر شده، با مرگ او بدهی مدت دار او حال می‌شود و بانک باید قبل از تاریخ سررسید وجه چک را به دارنده چک پرداخت کند. از طرفی هم به موجب ماده ۳۱۱ قانون تجارت، پرداخت چک نباید وعده داشته باشد و بانک‌ها باید با با داشتن موجودی در حساب متوفی، وجه چک را پرداخت کنند.

سیدعلی شاه‌صاحبی/ حقوقدان و استاد دانشگاه/خبرگزاری میزان

مرگ صادر کننده چک فوت وفات مردن،قانون چک مردن صاحب چک صادر کننده چک مرگ

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 275 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:24

در این مطلب علائم فیزیکی ای را عنوان می کنیم که اخطاردهنده ی تغذیه ی نامناسب هستند و لازم است تا با مشاهده این علائم، تغییراتی در عادت های غذایی تان بدهید.

عوارض تغذیه نادرست

همیشه آسیب به بدن در نتیجه عوامل بیرونی مانند وارد شدن ضربه یا زخم و جراحت نیست. در بسیاری از موارد مصرف مواد غذایی فرآوری شده و سرشار از چربی و کالری، مصرف دخانیات یا نوشیدن الکل باعث آسیب به بدن می شود. زمانی که بدن را در معرض چنین آسیب هایی قرار می دهیم، خیلی ساده با روش هایی که در اختیار دارد، اعلام خطر می کند. در این مطلب علائم فیزیکی ای را عنوان می کنیم که اخطاردهنده ی تغذیه ی نامناسب هستند و لازم است تا با مشاهده این علائم، تغییراتی در عادت های غذایی تان بدهید.

١- چین و چروک پوست

چین و چروک مانند مرگ، شتری است که در هر خانه ای می نشیند و گریزی از آن نیست. اما ما می توانیم زمان بروز این علائم پیری را با داشتن تغذیه سالم و پرهیز از عادت های نامناسب مانند مصرف دخانیات کنترل کنیم. نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا انجام داده اند نشان می دهد، بهترین روش برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین های A،C و D و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاوونوئیدها و کاراتنوئیدها است. چون کمبود ویتامین و مواد مغذی باعث بروز چین و چروک زودهنگام می شود. اگر شما نیز با این مسئله مواجه شده اید، حتماً روزانه حداقل 5 سهم غذایی میوه و سبزیجات تازه میل کنید و همیشه مرطوب کننده بزنید.

٢- موهای آسیب دیده و بی حال

برخی افراد به طور طبیعی موهای زیبا و پرپشتی دارند. برخی دیگر این شانس را ندارند. اما داشتن موهای سالم و زیبا صرفاً یک مسئله ژنتیکی نیست. براساس نتایج پژوهشی که در WebMD منتشر شده است، هر آنچه وارد بدن می کنید تأثیر زیادی در وضعیت موها ایجاد می کند. در واقع یکی از اولین قسمت هایی از بدن که از تغذیه نامناسب رنج می برد فولیکول موها است. رژیم های غذایی نامناسب باعث بروز کمبود پروتئین می شود و در نتیجه ی این کمبود نیز موهای پرپشت و سالم تبدیل به موهای ضعیف و بی حال می شود. توجه داشته باشید که موها تحت تأثیر کمبود اسیدهای چرب ضروری، ویتامین C، زینک و آهن نیز قرار گرفته و بیحال و آسیب دیده می شوند.

٣- مشکلات دندانی و لثه های ناخوش احوال

اگر لثه هایتان دچار خونریزی می شوند یا دندان هایتان خراب و دردناک شده اند، بیشتر به تغذیه تان اهمیت دهید. سیگار، مصرف فست فودها و مصرف الکل جزو عواملی هستند که تأثیر منفی در سلامت دهان و دندان دارند. با وجود اینکه مصرف دخانیات مشکلات زیادی برای دندان ها به بار می آورد، اما مصرف قند همچنان متهم ردیف اول است. مصرف بی رویه قند که مربوط به مصرف نوشابه ها و غیره می شود باعث سایش مینای دندان ها شده و آن ها را در معرض پوسیدگی و درد قرار می دهد. توصیه می کنیم دور نوشیدنی های گازدار و شیرین را خط قرمز بکشید و تا می توانید ویتامین C جذب کنید تا لثه های خونریزی دهنده و متورم بهبود پیدا کنند.

٤- افزایش یا کاهش وزن

کاهش یا افزایش وزن هر دو نشان دهنده اشکالاتی در بدن هستند که در نتیجه ی تغذیه نامناسب بروز می کند. کاهش وزن غیرارادی معمولاً در نتیجه سوءتغذیه ایجاد می شود که می تواند در نتیجه ی ابتلا به بیماری های مختلف بروز کند. کاهش وزن همچنین می تواند جزو عوارض جانبی مصرف مواد مخدر مانند هروئین باشد. از طرق دیگر افزایش وزن سریع و نگران کننده نیز می تواند از عوارض منفی مصرف زیاد مواد غذایی پرکالری، چرب و فاقد مواد مغذی بروز کند. در هر دو صورت لازم است که تغییراتی در برنامه غذایی تان بدهید و رژیمتان را به یک رژیم مناسب و سرشار از مواد مغذی نزدیک کنید.

٥- مشکلات گوارشی

اگر به طور مرتب در هضم غذا احساس ناراحتی می کنید و بعد از غذا خوردن با مشکلاتی مانند درد معده، اسهال یا یبوست مواجه می شوید کمی مراقب باشید. چون این علائم نشان می دهند که بدنتان تحت فشار است. چنین مشکلاتی در نتیجه تغذیه ناسالم بروز می کنند. در واقع عدم دریافت کافی فیبرهای غذایی باعث بروز مشکلات گوارشی می شود. یادتان باشد که بدن آقایان به روزانه 38 و بدن خانم ها به 25 گرم فیبر نیاز دارد. فراموش نکنید مصرف مواد غذایی ترش و سرشار از اسید، ادویه های تند و مواد غذایی فرآوری شده نیز جزو عوامل بروز مشکلات گوارشی هستند.

٦- بیماری و ناخوشی

اگر تصور می کنید که برای سرحال و شاداب بودن نیاز به تلاش دارید زمان آن رسیده تا سبک زندگی تان را عوض کنید. اگر خیلی زود مریض و ناخوش احوال می شوید، لازم است که با بررسی تغذیه تان شروع کنید. سپس تحرک بدنی و خوابتان را مورد بررسی قرار دهید. یادتان باشد تغذیه نادرست، عدم تحرک بدنی و نداشتن خواب کافی تأثیر منفی روی بدن گذاشته و سیستم ایمنی تان را دچار ضعف می کند. همه ما هر شب به 7 تا 8 ساعت خواب کافی نیاز داریم.

٧- ترمیم کُند زخم ها

اگر هر زخم یا جراحتی که در بدنتان ایجاد می شود به سختی ترمیم می شود احتمالاً تغذیه نامناسبی دارید. اگر احساس می کنید بدنتان در ترمیم جای زخم و جراحات به درستی عمل نمی کند ممکن است بدنتان با کمبود مواد مغذی مواجه شده است. در این صورت لازم است که مصرف مواد غذایی پرکالری و پرچرب را کاهش دهید. چون باعث بروز کمبود اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های مهمی مانند ویتامین A ،B12 و C می شوند. یادتان باشد که مواد غذایی ناسالم نه تنها کالری بیهوده وارد بدن می کنند بلکه مانع از ترمیم زخم های ایجاد شده می شوند. بنابراین لازم است که علاوه بر کاهش مواد غذایی چرب و پرکالری، میزان جذب اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را بالا ببرید.

٨- مغز مه آلود

احتمالاً برایتان پیش آمده نتوانید جواب یک سوال ساده را بدهید و متوجه دلیل آن نشوید. ممکن است این مشکل از کمبود خواب یا نگرانی در خصوص مسائل مهم زندگی باشد. یا اینکه در حال آسیب زدن به بدنتان هستید. مغز مه آلود و اختلال تمرکز دو علامت نگران کننده ای هستند که بدن ارسال می کند تا نشان دهد مواد مغذی مورد نیازش را دریافت نمی کند. زمانی صحبت از مغز مه آلود می شود که مشکلاتی از قبیل از دست دادن حافظه کوتاه مدت، عدم توجه به جزئیات، ناتوانی مغز در تفکر و استدلال صحیح و غیره بروز می کند. نتایج پژوهش های محققان دانشگاه ماریلند نشان می دهند که مغز نیز مانند دیگر بخش های بدن مانند قلب، ریه ها و روده ها نیاز به برخی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 دارد تا بهتر به وظایف خود عمل کند.

منبع:akairan.com

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 243 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:24

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 0 میانگین: 0]

تشنج در کودکان,تب و تشنج در کودکان

تشنج نوزاد در خواب تشنج نوزاد در بدو تولد تشنج نوزاد چگونه است تشنج نوزاد

*************

 صرع یکی از بیماری‌های شناخته شده در کودکان بالای 5 سال است که همراه با تشنج اتفاق می‌افتد و همین تشنج مایه نگرانی خیلی از پدر و مادر‌ها شده است. اما خیلی از آنها فرق بین تشنج‌های ناشی از تب و تشنج‌های ناشی بیماری صرع را نمی‌دانند. برای همین ما در گفتگو با دکتر وحیده صباغی،‌پزشک عمومی، از او درباره صرع و علائم آن و همچنین تفاوت میان تشنج‌های ناشی ازتب و تشنج‌های ناشی از صرع پرسیدیم.

دکتر صباغی درباره صرع و علائم آن می‌گوید: معمولا بیماری صرع در بچه‌های بالای 5 سال شایع است و در کودکانی که سن کمتری دارند شیوع ندارد. علائم تشنج به این شکل است که بچه برای چند دقیقه آگاهی خود را نسبت به محیط از دست می‌دهد و متوجه نیست که در محیط اطرافش چه می‌گذرد و یا اطرافیان صدایش می‌زنند. تشنج نشانه‌های دیگری هم دارد برای مثال بدن بچه دچار لرزش می‌شود،‌ممکن است چشم‌های او به یک طرف منحرف شده و فقط سفیدی چشم‌هایش دیده شود و‌دهنش کف می‌کند. همچنین بعضی از بچه‌ها در هنگام تشنج کنترل ادرارشان را از دست می‌دهند.

در بچه‌هایی که تشنج ناشی از صرع دارند ممکن است تشنج مخفی باشد، به این صورت که آنها به یک جا خیره می‌شوند و بدنشان هم لرزشی ندارد که بقیه متوجه تشنج او شوند چون او همین‌طور به جلو خیره مانده است.

هر تشنجی را به صرع نچسبانید!
یکی از بیماری‌های شایع در بچه‌ها تب و تشنج است اما هر تشنجی نشانه صرع نیست. به همین دلیل دکتر صباغی توضیح می‌دهد: بسیاری از تشنج‌ها در پی تب بالا در بچه‌ها اتفاق می‌افتد. بیماری صرع بین بچه‌های پایین‌تر از 5 سال دیده نمی‌شود اما تب و تشنج در بین آنها شایع است. در سنین 6 ماهگی تا 5 سالگی تعداد فراوانی از بچه‌ها بعد از تب زیاد دچار تشنج می‌شوند اما هر تشنجی را نمی‌توان به صرع نسبت داد مگر اینکه بچه‌های بالاتر از  5 سال به دنبال صرع دچار تشنج می‌شوند. کودکانی که دچار صرع می‌شوند باید بررسی شده و از آنها نوار مغزی گرفته شود تا بتوان با قطعیت تشخیص داد که این تشنج‌ها ناشی از تب است یا صرع.

معمولا بچه‌هایی که صرع دارند ممکن است شخص دیگری در خانواده‌شان به این بیماری مبتلا باشد اما نمی‌توان با قطعیت گفت که این بیماری ارثی است. به هر صورت والدین باید تب را در بچه‌های 6 ماهه تا 5 ساله جدی بگیرند چرا که ممکن است به تشنج منجر شود. در پی تشنج اکسیژن‌رسانی به مغز مختل می‌شود و هرچقدر زمان تشنج طولانی‌تر باشد میزان اختلالات و عوارض در آنها بیشتر است.

تشنج در کودکان,تب و تشنج در کودکان

نوزاد دو ماهه تشنج نوزاد تازه متولد شده تشنج نوزاد نارس تشنج نوزاد تشنج نوزاد یک روزه

*****************

تشخیص و درمان صرع
دکتر صباغی درباره درمان بیماری صرع می‌گوید: بچه‌هایی که صرع در آنها به‌طور قطعی تشخیص داده شده، باید تحت درمان دارویی قرار بگیرند و داروهای کنترل‌کننده و ضد تشنج مصرف کنند. قبل از اینکه پزشک دارو‌های تشنجی را برای بچه تجویز کند، بسته به آن دارو، کودک باید از نظر آنزیم‌های کبدی چک شود و دارو‌هایش را خودسر قطع نکنند. چون کسی که صرع دارد، آستانه تحریک مغزش پایین است و حالت‌هایی مثل تب کردن و  یا تصادف‌ها می‌تواند عامل تحریک مجدد برای این تشنج‌ها باشد.

بسیاری از کودکان مبتلا به صرع تا آخر عمر باید به مصرف این دارو‌ها ادامه دهند تا تشنجشان کنترل شود. اگر بچه‌ای مرتب تشنج می‌کند، در دوره‌ی شروع بیماری و تشخیص آن و تا زمانی که حمله‌های تشنجی او کنترل شوند، ‌پدر و مادر باید حواسشان باشد به او باشد چون ممکن است حتی موقع دوچرخه‌سواری هم حمله‌هایش شروع شود. بنابراین آنها باید بیشتر حواسشان به کودک باشد.

کودکی که دچار تشنج بدون تب می‌شود و خانواده این موضوع را متوجه نمی‌شوند و پیگیری نمی‌کنند و در طول ماه، یک تا دو بار دچار تشنج‌های طولانی مدت می‌شود،‌هربار مغز او صدمه می‌بیند. بنابر‌این ممکن است این کودک در آینده دچار اختلال یادگیری شود و توان مغزی او کاهش پیدا کند.

مراقب ملچ و ملوچ نوزاد در خواب باشید!
یکی از نشانه‌هایی که مادران باید به آن توجه کنند، ملچ و ملوچ کردن نوزاد در خواب است که دکتر صباغی درباره آن می‌گوید: البته مادران نباید نگران شوند چون همه نوزادان در خواب ملچ ملوچ می‌کنند. اما اگر به محض بغل کردن و حرکت دادن کودک این حالت در کودک از بین برود و او آرام شود، تشنج نکرده است. تشنج زمانی برای نوزاد اتفاق می‌افتد که مادر حالت ملچ و ملوچ را در نوزاد ببیند و حرکتش دهد اما او هیچ واکنشی نشان ندهد و همچنان حالت پرش و لرزش اندام‌ها را داشته باشد. مانند اینکه دست بچه ناگهان بپرد و با بغل کردن مادر هم آرام نشود.

بنابر‌این تشنج‌ها در این نوزادان از نظر تکرار شدن آن، همراه بودن با تب، طول کشیدن تشنج بیشتر از 10 دقیقه و سابقه بیماری‌های تشنجی در افراد بزرگسال خانواده بررسی می‌شوند. در صورتی که همه این عوامل مثبت باشند، از بچه نوار مغز می‌گیرند و در غیر این صورت نمی‌توان به تشنج بچه برچسب صرع چسباند.

صرع مقاوم به درمان نمی‌شود اما از جمله بیماری‌هایی است که خانواده و کودک باید پیگیر آن باشند. در هر بیمار دوز دارو فرق می‌کند و بدن او به مقداری مشخص از آن دارو جواب می‌دهد. همچنین این بچه‌ها نباید مواد غذایی تحریک‌پذیر مانند کافئین، قهوه و شکلات زیاد بخورند. بچه‌هایی که تکرار تشنج زیادی دارند ممکن است در بیمارستان بستری شوند و تحت درمان دارویی قرار بگیرند اما درمان صرع با جراحی سر، امکان ندارد.

منبع: ninisite.com

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 213 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:27

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 2 میانگین: 4]

ایجاد موخوره

مراقبت از مو بعد از دکلره مراقبت از مو بعد از مش مراقبت از مو بعد از کاشت مراقبت از مو رنگ  شده

*************

موی زیبا باعث افزایش شکوه و جلال انسانها مخصوصا خانم هاست. به طور متوسط در سر هر انسانی حدود 1میلیون و 500هزار رشته تار مو وجود دارد و این موها در روز باید با آلودگی ها ، نور خورشید ، گرد و غبار ، عرق ، گرما و سرما مبارزه کنند.

همچنین اتوی مو ، سشوار ، ژل ،سرم ها و انواع محصولات و دستگاههای حرارتی آرایشگاهی و زیبایی را نیز باید تحمل کنند . بر اثر تحمل همه ی این موارد موها رطوبت خود را از دست میدهند و خرد و شکننده میشوند و درنتیجه باعث موخوره میشوند . این مشکل مخوف ممکن است در هر سنی رخ دهد ، فرق نمیکند شما مسن یا جوان باشید ، موخوره حتی در کودکان نیز ممکن است اتفاق بیافتد .
زمانی که موها رطوبت و آب خود را از دست میدهند و کوتیکول مو آسیب میبیند باعث چند رشته شدن مو و ایجاد موخوره میشوند . همانطور که میدانید بهترین و راحت ترین راه درمان موخوره کوتاه کردن موهاست . اما بعد از کوتاهی به ترمیم موهای آسیب دیده و مراقبت هم نیاز دارید تا موخوره ها فراگیر و بیشتر نشوند.
عوامل ایجاد موخوره
علل موخوره عبارتند از : شستشوی بیش از حد موها  قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، گرما ، گرد و غبار وآلودگی های دیگر استفاده بیش از حد از ابزار حرارتی برای آرایش موها مانند اتو و … استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مضر مانند ژل ، اسپری و چسب مو شستشوی مو با آب خیلی گرم و داغ استفاده از هدبند استفاده از شانه های دندانه ریز  عدم مراقبت و نگهداری روزمره مانند کوتاهی و پیرایش مو استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو های شیمیایی ، دکلره و … دوش گرفتن با آب سخت یا آغشته شدن مو به آب سخت مانند آب استخر که دارای کلر است کمبود پروتئین و ویتامین ها عدم مراقبت های روزانه و عدم تقویت موها بعد از هر آرایش مو

رنگ کردن پی در پی موهاه

مراقبت از مو با روغن زیتون مراقبت از مو فر مراقبت از مو مردان مراقبت از مو های بلند مراقبت  از مو دکلره شده مراقبت از مو های فر

***************

مراقبت از موهای آسیب دیده
1- همیشه از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید : برای جلوگیری از شکستگی موها با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید و همیشه از نوک موها شانه زدن را شروع کنید و کم کم و آهسته به سمت ریشه ها بروید تا موها به هیچ وجه کشیده نشوند.
2- از لوازم آرایش موی با کیفیت استفاده کنید : تا جاییکه امکان دارد از اتوی مو ، سشوار ، بابلیس و یا هر وسیله ی حرارتی دیگر استفاده نکنید و یا اگر هم میخواهید با این وسایل روی مو ها کار کنید از لوازم مرغوب با نام تجاری معتبر و با کمترین درجه حرارت استفاده کنید تا در طول زمان موی شما با سوختگی و خشکی مواجه نشود.
3- با موهای خود به ملایمت رفتار کنید : موهای شما مانند یک پارچه گران قیمت هستند که باید از آنها مراقبت کنید تا موی سالم و زیبایی داشته باشید . موها را هیچگاه بیش از حد نکشید و محکم نبندید . موها تحمل کشیدن و سفت شدن را ندارند . مخصوصا بعضی از خانمها عادت دارند موها را دم اسبی، و محکم و بیش از حد موهایشان را سفت و کشیده میبندند . اولا سعی کنید موها را با هیچ وسیله ای نبندید . سعی کنید در هر حالتی موها را یا باز بگذارید و یا شل ببافید.

4- استفاده از اسید فولیک و بیوتین : اسید فولیک و بیوتین به معنای واقعی کلمه مواد مغذی برای ساخت پروتئین هایی هستند که رشته های مو را تشکیل میدهند . نشان داده شده است که این ویتامین ها مکمل سلامت مو هستند و روی طول و ضخامت مو تاثیر زیادی دارند .
بنابراین به آنچه که در طول روز میل می کنید دقت داشته باشید . اسید فولیک به تولید گلبولهای قرمز خون کمک می کند و قدرت رشد مو را نیز افزایش می دهد.
مواد غذایی سرشار از اسید فولیک عبارتند از : سبزیجات با برگ سبز ، پرتقال ، سویا و گندم . بیوتین عالوه بر تقویت موها ناخن ها را نیز تقویت می کند که در عدس ، نخود ، تخم آفتابگردان ، گردو ، دانه های سویا و برنج قهوای وجود دارد
5- موها را فقط به حالت طبیعی خشک کنید : بعد از شستشو موها را به آرامی با دو انگشت گرفته و تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس از یک حوله خشک برای پیچیدن موها استفاده کنید و حداکثر تا 1 ساعت موها را داخل حوله نگه دارید و بعد از آن بگذارید تا موها به حالت طبیعی خشک شوند . می توانید حوله ای پشت خود قرار دهید تا لباس شما خیش نشود. اگر موها را صد درصد به حالت طبیعی و با هوای آزاد خشک کنید هیچ آسیبی به موها نزدید . اما اگر مجبور شدید از سشوار استفاده کنید می توانید با درجه ی خیلی کم فقط پشت گردن ، پشت گوشها و جلوی پیشانی را خشک کنید.
6- محدود کردن خدمات مخرب : از رنگ کردن پی در پی موها بپرهیزید ، از فر کردن یا صاف کردن موها بپرهیزید و یا حداقل بعد از هر عملی که روی موها انجام دادید تا 48 ساعت بعد ، به جز تقویت کردن موها از هیچ روش دیگری استفاده نکنید .
7- کوتاهی منظم موها : هر یک ماه و یا حداقل هر دوماه یکبار باید موها را به اندازه یک سانت کوتاه کنید . فقط مطمئن شوید که نوک همه موها را قیچی زده اید . با این روش موهای شما همیشه سرحال و شاداب به نظر میرسد.
8- استفاده از نوع مناسب شامپو : از شامپوهای مرغوبی که متناسب با نوع موهای شما هستند استفاده کنید .
نوع پوست و موی خود را تشخیص دهید و یا از یک متخصص کمک بگیرید و شامپویی که مناسب نوع موی شما هست استفاده کنید . از شامپوهایی که خاصیت بازسازی ، تغذیه ، مرطوب کنندگی ، ویتامینه و پروتئینه دارند استفاده کنید .

منبع: تبیان

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 257 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:27

جمع امتیاز

لطفا جهت حمایت از ما ، امتیاز بدهید

[جمع: 0 میانگین: 0]

پیاده روی و کاهش وزن

ماه هاست که پیاده روی می کنید، اما حتی یک گرم هم از وزنتان کم نشده است؟ احساس می کنید این قدم زدن های روزانه بی فایده است و نمی تواند شما را به وزن دلخواهتان برساند؟ نگران نباشید چون اصلا تنها نیستید! اگرچه مطالعات نشان داده است که با دویدن، راحت تر و سریع تر می توانید وزن کم کنید، ولی معنایش این نیست که پیاده روی به هیچ دردی نخورد. با این وجود بعضی ها عادت دارند که روزانه سه، چهار کیلومتر پیاده روی کنند، اما ترازو هیچ تغییری در وزنشان نشان نمی دهد. چطور چنین چیزی ممکن است؟ آیا راهی وجود دارد که این مشکل را رفع کرد و با همین پیاده روی سالم، لاغر شد؟
مشکل شماره 1: هر روز یک مدل پیاده روی می کنید
اگر هر روز که روی تردمیل می روید یا کتانی هایتان را می پوشید و به خیابان می روید، با همان شیوه و شدتی قدم بزنید که دیروز، پریروز، یک هفته قبل، یک ماه قبل و یک سال قبل پیاده روی کرده اید، نباید هیچ امیدی داشته باشید که درست به اندازه روزهای اول کالری بسوزانید.

بدن شما به مرور زمان به فعالیت بدنی ای که در روز دارید، عادت می کند و سوخت و ساز پایه بدنتان با آن هماهنگ می شود، بنابراین اگر هر دو تا سه ماه یک بار شدت فعالیتتان را تغییر ندهید، پیاده روی های روزانه تان هم کم اثرتر می شوند.

* چطور این مشکل را حل کنید؟
پیاده روی های روزانه تان را متنوع کنید. بعضی روزها یک وزنه کوچک (حتی یک بطری آب یا شن) دستتان بگیرید و راه بروید و گاهی هم مسیر جدیدی را برای قدم زدن انتخاب کنید که سربالایی یا سرپایینی باشد و حتما بعد از سه ماه، بدنتان را در معرض یک چالش جدید قرار دهید.

مشکل شماره 2: هر روز با یک سرعت مشخص قدم می زنید
اگر سرعت پیاده روی شما هر روز یکسان باشد، چربی سوزی بدنتان به مرور کم و کمتر می شود چون بدن به آن عادت می کند، پس اگر می خواهید با پیاده روی وزن کم کنید، باید برای بدنتان غیرقابل پیش بینی باشید.

* چطور این مشکل را حل کنید؟
از قانون سه گانه پیاده روی استفاده کنید. اول به آرامی قدم بزنید، سپس سرعت گام هایتان را در حد متوسط تنظیم کنید و در نهایت آن قدر تند قدم بردارید که به نفس نفس زدن بیفتید و حسابی عرق کنید. برای اثربخشی بهتر می توانید برنامه پیاده روی خود را به صورت هفتگی تنظیم کنید؛ یعنی یک هفته آرام قدم بزنید و یک هفته تند؛ اما روش بهتر این است که این سه نوع پیاده روی را هر روز تمرین کنید. مثلا دو دقیقه آرام قدم بردارید، بعد یک دقیقه با شدت متوسط قدم بزنید و بعد برای 30 ثانیه شدت گام هایتان را زیاد کرده و این الگو را برای 20 تا 30 دقیقه تکرار کنید.

مشکل شماره 3: عضلات میان تنه تان ضعیف است
وقتی ماهیچه های قوی تری داشته باشید، راحت تر می توانید راه بروید. این فقط یک نظریه نیست، بلکه یک اصل ثابت شده علمی است. عضلات ضعیف میان تنه باعث گرد شدن و خمیده شدن شانه ها به سمت جلو شده و ریه ها را فشرده و جمع می کنند. طبیعتا در این حالت نمی توانید نفس های عمیق بکشید و مهم تر از همه اینکه توان عضلانی مثل همسترینگ (hamstring/ سه ماهیچه پشت استخوان ران) و عضلات خم کننده یا فلکسور (flexors) ران کم می شود. این وضعیت نه فقط باعث می شود که موقع پیاده روی خیلی زود خسته شوید، بلکه شما را در معرض آسیب های ورزشی هم قرار می دهد.

* چطور این مشکل را حل کنید؟
عضلات میان تنه تان را با استفاده از ورزش های خاص این ناحیه تقویت کنید. علاوه بر این، شاید بد نباشد یک کتاب روی سرتان قرار دهید و سعی کنید موقع راه رفتن تعادلتان را جوری حفظ کنید که کتاب روی زمین نیفتد. این حرکت هم به تقویت عضلات شما کمک می کند و هم دقتتان را موقع ورزش کردن بالا می برد.

مشکل شماره 4: مراقب غذا خوردنتان نیستید
خیلی ها تصور می کنند که چون پیاده روی کرده و چربی سوزانده اند، پس می توانند در طول روز با دست و دل بازی بیشتری غذا بخورند؛ بنابراین خیلی مراقب کالری هایی که در طول روز دریافت می کنند، نیستند و بیشتر از آنچه باید، غذا می خورند.

تاثیر پیاده روی در کاهش وزن

* چطور این مشکل را حل کنید؟
یک دفترچه یادداشت بردارید و هر غذایی را که می خورید، یادداشت کنید یا از اپلیکیشن های کنترل دریافت غذایی رایگان استفاده کنید تا حساب کالری هایی که روانه شکمتان می کنید، از دستتان درنرود.

مشکل شماره 5: قدم هایتان خیلی بلند است
برداشتن گام های بلند روی سرعت پیاده روی شما اثر منفی می گذارد و بدون سرعت مناسب، آن قدرها نمی توانید کالری بسوزانید.

* چطور این مشکل را حل کنید؟
پایتان را بلند کنید و به سمت جلو خم شوید و ببینید که در حالت طبیعی پایتان در چه فاصله ای به زمین می رسد. این فاصله، بلندی طبیعی یک گام را به شما نشان می دهد که باید در طول پیاده روی هم آن را حفظ کنید تا بیشترین کالری را بسوزانید.

مشکل شماره 6: کفش کهنه یا نامناسب می پوشید
اگر درد داشته باشید، نمی توانید خیلی پیاده روی کنید و خود به خود سرعتتان هم کم می شود و دیگر خبری از کالری سوزی نخواهدبود. التهاب فاشیای پلانتار (plantar fasciitis) یا التهاب غلاف کف پا، التهاب ساق پا، درد کمر و… از عوارض پوشیدن کفش نامناسب موقع پیاده روی است که شما را از مسیر سلامتی تان دور نگه می دارد.

* چطور این مشکل را حل کنید؟
سراغ کفش های ارزان قیمت نروید و کفشی را انتخاب کنید که در قسمت جلوی آن به اندازه یک انگشت شست بین بلندترین انگشت و لبه داخلی کفشتان فاصله داشته باشد. در ضمن بهتر است هر سه تا پنج ماه یک بار کفش ورزشی تان را عوض کنید.

منبع: ماهنامه همشهری تندرستی

مادری که خودش عمل سزارین خود را انجام داد

و نوزاد را از رحمش خارج کرد !!!

علت بیماری بهروز بقایی چیست ؟

بهروز بقایی و پرستو گلستانی

*********

بهنوش بختیاری : من دیگر مادر نمیشوم و

شانس این را ندارم که مادر شدن را تجربه کنم

*****

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 263 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:20